2010-11-13, 22:17
Medlem
Hejsan kära flashbackare!

Jag står inför ett litet problem när det gäller installation av nya spel (i det här fallet starcraft2). Problemet är att när jag stoppar in cd-skivan i datorn så händer det inget, alltså ingen "installationsruta" dyker upp. Jag prövade att stoppa in en äldre installationsskiva (Diablo i det här fallet) och då kom "installationsrutan" upp som den skulle. Jag undrar helt enkelt vad det kan vara för fel? Varför kommer installationsrutan upp på de äldre skivorna men inte på de nya? Behöver jag ladda ned nya drivrutiner eller något liknande?

Datorn är ca 3 år gammal och min bror har köpt olika delar och byggt ihop datorn om det kan vara till nytta.

Kan mycket väl hända att jag lagt tråden helt fel, ber isåfall om ursäkt!
all hjälp uppskattas! Tack på förhand

Edit: Har prövat att starta om min dator ett flertal gånger samt googlat lite smått utan framgång. Jag har även försökt att starta hela processen manuellt genom att klicka på "My Computer" -> "CD Drive" men får då upp följande: "Please insert disk into Drive E" även fast skivan redan är i.
Senast redigerad av Tonfiskftw 2010-11-13 kl. 22:44.
Citera
2010-11-13, 23:04
Medlem
MrDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskftw
Hejsan kära flashbackare!

Jag står inför ett litet problem när det gäller installation av nya spel (i det här fallet starcraft2). Problemet är att när jag stoppar in cd-skivan i datorn så händer det inget, alltså ingen "installationsruta" dyker upp. Jag prövade att stoppa in en äldre installationsskiva (Diablo i det här fallet) och då kom "installationsrutan" upp som den skulle. Jag undrar helt enkelt vad det kan vara för fel? Varför kommer installationsrutan upp på de äldre skivorna men inte på de nya? Behöver jag ladda ned nya drivrutiner eller något liknande?

Datorn är ca 3 år gammal och min bror har köpt olika delar och byggt ihop datorn om det kan vara till nytta.

Kan mycket väl hända att jag lagt tråden helt fel, ber isåfall om ursäkt!
all hjälp uppskattas! Tack på förhand

Edit: Har prövat att starta om min dator ett flertal gånger samt googlat lite smått utan framgång. Jag har även försökt att starta hela processen manuellt genom att klicka på "My Computer" -> "CD Drive" men får då upp följande: "Please insert disk into Drive E" även fast skivan redan är i.

om skivan är DVD och datorn bara tar CD så e ju de ett problem.
Citera
2010-11-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDarkness
om skivan är DVD och datorn bara tar CD så e ju de ett problem.

Okej, tack för svaret. Jag tror att det är precis som du säger att min dator bara tar CD och skivan är DVD. Vet du om det går att komma runt problemet på något vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in