2025-05-29, 15:09
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Forumet är som en databas motor, ingen radering är hård utan mjuk, den syns inte för oss användare men syns, är sökbara och loggade vem som gjorda för alla moderatorerna och Admins! Precis som synliga inlägg är sökbara, till och med på medlemsnivå!

Så din gissning är helt fel!

Du är så naiv.

Bara för att modereringen loggas så innebär det såklart inte att andra moderatorer dissekerar och ifrågasätter andra moderatorers "beslut".

Det är väl samma princip här som hos det offentliga och bland tjänstemän, både kollegor och chefer tittar på utan att "våga" ingripa.
Citera
2025-05-29, 16:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Visserligen skulle chansen öka om det dessutom inte bara är 92 individer, men där dessutom är en del rotation in och ut mellan moderatorerna, så att man de facto kanske hade 2-300 individer - det skulle öka chansen för en visselblåsare.

Men jag är ändå skeptisk. Moderatorer har väl inte så bra insyn i vad varandra gör, och orkar bry sig om det. Jag förstår dig om där finns en riktigt bra logg-funktion som gör att man snabbt kan filtrera och titta på exakt vad den moderatorn gör, och läsa dennes privata meddelanden med besvikna användare.

Finns allt detta? Min gissning är nej.

Det är snarare de 2-300 individer du nämner då ett stort antal användare tidigare varit moderatorer. Inte heller de har visslat.

Och jo, moderatorer har full insyn i vad de andra gör. De för oss raderade inläggen ligger kvar i trådarna på sin plats när moderatorer läser. De är markerade men fullt synliga. Det är alltså ingen som behöver leta i någon logg.
Citera
2025-05-29, 18:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du är så naiv.

Bara för att modereringen loggas så innebär det såklart inte att andra moderatorer dissekerar och ifrågasätter andra moderatorers "beslut".

Det är väl samma princip här som hos det offentliga och bland tjänstemän, både kollegor och chefer tittar på utan att "våga" ingripa.

Fan vi hade ingen lokal inlägg igen alltså.

Det är exakt det som görs i Outlaw, när det är omröstning om det ska bli avstängning eller inte, när moderatorer lyfter frågor från klagotrådar.

Och vad tror du Admins gör?? Jo det deltar i Outlaw, och skulle en enskild användare pm:a Admins om moderatorer skulle smyghindra yttrandefrihet genom att radera i smyg skulle de kolla och sparka den moderatorn om det stämmer. Eller menar du att Admins struntar i yttrandefriheten och titar bort?

I så fall varför hänger du här i så fall?? Det är som att gå med i en förening som man avskyr, bara slöseri i tid!!
Citera
2025-05-29, 18:57
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Fan vi hade ingen lokal inlägg igen alltså.

Det är exakt det som görs i Outlaw, när det är omröstning om det ska bli avstängning eller inte, när moderatorer lyfter frågor från klagotrådar.

Och vad tror du Admins gör?? Jo det deltar i Outlaw, och skulle en enskild användare pm:a Admins om moderatorer skulle smyghindra yttrandefrihet genom att radera i smyg skulle de kolla och sparka den moderatorn om det stämmer. Eller menar du att Admins struntar i yttrandefriheten och titar bort?

I så fall varför hänger du här i så fall?? Det är som att gå med i en förening som man avskyr, bara slöseri i tid!!

Den första meningen var helt obegriplig.

Men om en moderator modererar selektivt, dvs tillåter mer 0.03 för vissa användare jämfört med andra, så skiter väl andra moderatorer i det, framförallt admins.
Citera
2025-05-29, 20:21
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Men om en moderator modererar selektivt, dvs tillåter mer 0.03 för vissa användare jämfört med andra, så skiter väl andra moderatorer i det, framförallt admins.

Det är från Lorry sketch som syftar på att man får massa fördelar men väljer att gnälla ändå särskilt som i sketchen fått ett hus och sedan bränt ner den!

Varför skulle admins skita i det för?? Så ska vi tala om obegripligt så är det helt obegripligt varför de göra så!!

Men du lider uppenbarligen av akut rättshaverism där du utan någon som helst substans försöker bränna ner huset av yttrandefrihet du fått så du kan gnälla att det inte finns någon yttrandefrihet!!

Vilket verkar vara vanligt bland dessa rättshaverister från alla ismer som finns här med arsle till sätesmuskler men även på halsen så bölar att de inte har yttrandefrihet men får ändå uttrycka sina åsikter här!
Citera
2025-05-29, 22:03
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Det är från Lorry sketch som syftar på att man får massa fördelar men väljer att gnälla ändå särskilt som i sketchen fått ett hus och sedan bränt ner den!

Varför skulle admins skita i det för?? Så ska vi tala om obegripligt så är det helt obegripligt varför de göra så!!

Men du lider uppenbarligen av akut rättshaverism där du utan någon som helst substans försöker bränna ner huset av yttrandefrihet du fått så du kan gnälla att det inte finns någon yttrandefrihet!!

Vilket verkar vara vanligt bland dessa rättshaverister från alla ismer som finns här med arsle till sätesmuskler men även på halsen så bölar att de inte har yttrandefrihet men får ändå uttrycka sina åsikter här!

Admins har förmodligen helt andra prioriteringar och förlitar sig på att moderatorerna sköter det de är ålagda att göra.

Och du gillar tydligen att missbruka ordet rättshaverist, och stämplar folk med det uttrycket så fort de har en avvikande åsikt utifrån din smått inskränkta OCD-strukturerade världsbild.

Och jag tycker klagomålstrådar är nödvändiga och intressanta, för rätten att framföra kritik är väl också en del av yttrandefriheten eller hur?
Citera
2025-05-30, 06:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du måste läsa den som:

"Fan, vi hade ingen lokal"-inlägg igen alltså.

Håller helt med om att klagomålstrådar är nödvändiga och intressanta. Det mest intressanta är att de visar på att den klagande i 99 % av fallen visar på att den klagande inte förstår regelverket eller "yttrandefrihet på riktigt".
Citera
2025-05-30, 10:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Admins har förmodligen helt andra prioriteringar och förlitar sig på att moderatorerna sköter det de är ålagda att göra.

Och du gillar tydligen att missbruka ordet rättshaverist, och stämplar folk med det uttrycket så fort de har en avvikande åsikt utifrån din smått inskränkta OCD-strukturerade världsbild.

Och jag tycker klagomålstrådar är nödvändiga och intressanta, för rätten att framföra kritik är väl också en del av yttrandefriheten eller hur?

Förmodligen?? Var det eftertankens kranka vaghet?

Admins har prioritering att genom reglerna och att moderatorerna utför sitt jobb enligt reglerna så blir det ett forum med yttrandefrihet. Inte absolut yttrandefrihet för den leder till lagliga problem samt högst gapande syns och hämmar disskution. Absolut yttrandefrihet är som att uttrycka åsikter genom att rista in åsikterna på grannens bil.

Och om du läst på Om Flashback finns en tråd där Admin är TS och beskriver hur Admin lyfter tillbaka trådar som moderatorerna lagt I papperskorgen!!

Nä den stämpeln sätts när folk har en rättighet men ändå klagar på att det inte har det!

Naturligtvis är klagomålstrådarna nödvändiga, har något annat påståtts??
Citera
2025-05-30, 10:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag tror att jag sagt det här innan - men det tål att upprepas - även om de flesta användarna väljer att inte tro på det jag säger. Vi diskuterar ofta moderering internt och Admin är aktiv i dessa diskussioner.
Citera
2025-05-30, 17:04
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror att jag sagt det här innan - men det tål att upprepas - även om de flesta användarna väljer att inte tro på det jag säger. Vi diskuterar ofta moderering internt och Admin är aktiv i dessa diskussioner.

Men knappast om andra moderatorers insatser?
Citera
2025-05-30, 18:10
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Men knappast om andra moderatorers insatser?

Självklart diskuteras alla aspekter rörande moderering internt. Konstigt vore det annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in