Har från min lägenhet observerat ett flertal helikoptrar nu under ca 2h. I hög hastighet och låg höjd har de åkt, vad jag uppskattar, rakt söderut. Några även åt motsatt håll. Det vill säga tillbaks till - vart de nu kommer ifrån.
Gissningsvis har det varit runt 8-10 helikoptrar och det kan så klart vara samma helikoptrar fler gånger. Vid sista överåkningen var det två som åkte i par och en var nedsläckt. Får överhuvudtaget polishelikoptrar åka nedsläckt och i så fall varför? Tror mer på ambulanshelikoptrar på väg till sjukhuset men då måste något stort ha hänt men jag ser inget på någon nyhetssajt.
Bor ganska centralt och jag har aldrig, under mina 7 år i samma lya upplevt sådan trafik.
Någon som vet något? Det är ju mörkt så vanlig trafikövervakning borde inte vara fallet. Eller?
Övning?
Kommer just från friardalen och där har två helikoptrar landat ... flera personer som var svartklädda kom ur dessa helikoptrar. Kan detta verkligen vara en militärövning eller kan det vara något annat på g??
Nu springer jag ner igen..
Tillbaka från friardalen..
Helikoptrarna lyfte för ca 30 min igen..
Det kom tre svarta volvo kombis och plockade upp ca 10 personer.
Bilarna åkte sen mot stan.
Kommer just från friardalen och där har två helikoptrar landat ... flera personer som var svartklädda kom ur dessa helikoptrar. Kan detta verkligen vara en militärövning eller kan det vara något annat på g??
Nu springer jag ner igen..
Du menar friaredalen, den som heter Junebäcksvallen?
Det var ingen billig "körskola" - men dyra maskiner och dyrt bränsle.
Måste vara lite irriterande om dom kör över samma område ofta. I Malmö har polishelikoptern varit uppe i timvis 3 dagar/nätter i rad nu.
Mvh
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!