2004-07-05, 17:31
Medlem
agitators avatar
jag har lite frdomar om piprkare som pretentisa snubbar som tror att dom r djupa och filosofiskt lagda. Men nu har jag gtt och infrskaffat pipa sjlv och mste sledes revidera mina frdomar till att grundas p vilken typ av pipa man rker. Fr jag stmmer ju inte alls in p den beskrivningen.

Om vi utgr frn de modeller som terfinns p http://www.brobergs.com/pipafs.htm s borde vi kunna klarlgga vilka typer som rker ur vilka modeller.

Sjlv tror jag att Bent-rkare r wannabefrfattare eller har seglat fr mycket i sin ungdom. Jag tror ven att de som rker ur en Dublin eller Prince r, eller vill vara, filosofer och tnka djupa och svra tankar. Poker-rkaren gillar, som namnet kan antyda, spel av olika slag och kanske lyssnar p swingmusik och anser sig vara riktigt orginell. Varvar piprkandet med konsitga cigarrer r ocks ett hett tips vad gller Poker-rakren.

Tror ni att mina frdomar stmmer? Vilka personlighetstyper vill ni placera in under de olika kategorier av modeller p pipor som finns? Flumma p...
Citera
2004-07-06, 13:33
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Tja...Raka eller halvbjda r fr filosofer, intellektuella, Frfattaradepter och wannabes inom nmnda kategorier (se Sartre) och bjda r fr facistiska friskusar (se Gring och vilken hobbyskeppare som helst)...Churchwardens r till fr mobbade Tolkienfreaks...

Sjlv har jag bara raka eller ltt bjda pipor...Och jag tillhr solklart den frsta kategorin...
Citera
2025-03-23, 19:38
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Tja...Raka eller halvbjda r fr filosofer, intellektuella, Frfattaradepter och wannabes inom nmnda kategorier (se Sartre) och bjda r fr facistiska friskusar (se Gring och vilken hobbyskeppare som helst)...Churchwardens r till fr mobbade Tolkienfreaks...

Sjlv har jag bara raka eller ltt bjda pipor...Och jag tillhr solklart den frsta kategorin...

Inte ofta man ser piprkare frutom vid jakt d ngon gammal stt sitter uppe i ett jakttorn p pass och smuttar p sin gamla vl inrkta pipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in