är ni trogna era ciggarettmärken? Eller köper ni olika märken, eller kanske rent av det billigaste?
Själv köper jag inte så mycket färdiga cigg längre men jag brukar hålla mig till Camel Light. Ibland blir det även Luckies och Marlboro Light (partnern envisas med att köpa taggtråds-marlboro) Börjar dock mer och mer köra varianten "billigaste lightciggen tack" eftersom jag oftast bara röker färdigrullat när det ska drickas alkohol.
Jag är nog ganska troget mitt Camel filter. Tycker Camel är godast, har det snyggaste paketet och fina minnen fäst till det märket. Brukar dock fuska med Lucky och röda Malle när man är på vischan.
Jo - som jag nämnt i annan tråd - så håller jag mig till Marlboro Röd.
Förr så var mitt märke Bond Röd - men efter att de mixtrat med den så den blev i princip orökbar, så var jag vilse ett tag och provade en mängd sorter.
Fastnade till slut för Marlboro.
Det finns säkert någon som är bättre/godare - men ibland så vill man ha det där välkända, rutinmässiga släckandet av nikotin-törsten.
Jag håller mig oftast till Marlboro Röd. Det händer dock lite då och då att jag köper Chesterfield eller John Silver, och om jag har jäääävligt ont om pengar så blir det Newmore - billiga och smakar helt okej.
Nu har jag förvisso ett uppehåll från rökningen, men ändå..
i sverige ar jag mkt markes trogen. har i ryssland ar marlboror samre an manga av de billigare markena sa det blir da antigen L&M som ar 3 ggr billigare an marlboro eller vouge som ar i marlboros prisklass.
men billigast i sverige? kostar inte alla cigg lika mkt i svea?
Jag har varit trogen röda marlboro med camel som reservmärke sen jag började röka men numera köper jag budgetmärkena. Oftast blir det Newmore eller Level, Ibland L&M eller Main. Elixyr skyr jag som pesten p.g.a det hemska paketet.
Nja, john silver om ekonomin tillåter annars blir det Newmore tycker dom är helt okej smakar ungefär likadant som Prince.
Så det är inte bara jag som skyr Elixy pga av paketet (och smaken)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!