Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Du har två bra poänger där, tycker jag. Samtidigt så vore sporten väldigt tråkig om det inte fanns förare med olika körstilar. Däremot kan jag väl inte riktigt hålla med om att Alonso är en "större" förare än Hamilton. Framgångsmässigt så känns de ungefär likvärdiga för mig.
Dessutom vill jag påstå att Kobayashi är en mer spännande förare än Hamilton, när det gäller mod och omkörningar. Kamui i en RB eller McL vore troligen en riktig show, utan en massa kirurgiskt riktig körning a la Vettel.

Jag ser Alonso som den mest komplette. Det finns ingen som kan krama ur maximalt av en bil så som han gör, det är ju bara att titta på säsongerna -05 och -06. Renault hade inte den bästa bilen, men nog fan lyckades han ta två titlar och bryta Schumachers dominans. Samma sak nu med Ferrari, även om han slängde bort titeln lite
för lätt i Abu Dhabi.
Visserligen kan man ifrågasätta Vettels förmåga till att köra om, men jag förstår inte varför folk lägger så stor vikt vid det när han kvalar så bra så han slipper. Nu finns det dessutom ingen anledning för honom att ta några risker resten av säsongen. Plockar han bara stadigt med poäng så är titeln hans och RBR verkar ha kommit över problemen som kostade honom flera segrar tidigare säsonger. Detta med reservation för att en motor kan komma att ryka på sluttampen, men det gäller i o f s alla förare.
Angående Koba så förstår jag mig inte på Saubers strategi under loppen. Flera gånger har deras "stanna ute tills däcken är superslut" metodik havererat.
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
I Kanada senast så kunde man ju kalla honom allt annat än "bra" Button verkar ha en bättre kontinuitet i den bilen under de förhållandena.
Nja, Koreas GP förra året var en total katastrof för Button. Han lyckades inte med inställningarna, fick ingen värme i däcken och blev omkörd av allt och alla. Däremot tror jag han tar mer självständiga beslut och inte lyssnar på teamet lika mycket som Hamilton gör under loppen.