Resultat: Världsmästare 2011?
Sebstian Vettel
53,33%
24 röster
Mark Webber
2,22%
1 röster
Lewis Hamilton
28,89%
13 röster
Jenson Button
4,44%
2 röster
Fernando Alonso
8,89%
4 röster
Felipe Massa
0%
0 röster
Michael Schumacher
0%
0 röster
Nico Rosberg
0%
0 röster
Nick Heidfeld
2,22%
1 röster
Vitaly Petrov
0%
0 röster
2011-07-30, 17:30
Medlem
Kugghjulets avatar
Förutom det som redan sagts om kvalet tycker jag att det är värt att belysa Buttons kvalinsats! Han lyckades riktig bra i Q3 och kunde därmed placera sig både ovanligt långt fram i fältet och även ovanligt nära Hamilton tidsmässigt. Tror han kan bli farlig imorgon då han ofta levererar bra raceinsatser (så länge inte teamet tabbar sig eller bilen pajar...) och med hänsyn till att det är relativt svårt att köra om på Hungaroring. Detta gör att strategi och "omkörningar" i depån blir desto viktigare vilket borde gynna Button.

Självklart håller jag dock Vettel och Hamilton som favoriter till segern.
Citera
2011-07-30, 22:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kugghjulet
Förutom det som redan sagts om kvalet tycker jag att det är värt att belysa Buttons kvalinsats! Han lyckades riktig bra i Q3 och kunde därmed placera sig både ovanligt långt fram i fältet och även ovanligt nära Hamilton tidsmässigt. Tror han kan bli farlig imorgon då han ofta levererar bra raceinsatser (så länge inte teamet tabbar sig eller bilen pajar...) och med hänsyn till att det är relativt svårt att köra om på Hungaroring. Detta gör att strategi och "omkörningar" i depån blir desto viktigare vilket borde gynna Button.

Självklart håller jag dock Vettel och Hamilton som favoriter till segern.

Button tog sin (och Hondas) första seger på Hungaroring och McLaren har 5 segrar de senaste 10 åren så oddsen är ju rätt för Button-seger imorgon. Inte otänkbart att han från 3-e rutan kan tränga sig mellan och ta starten, även en behållen tredjeplats och klok däckstrategi (verkar ju inte vara stallets styrka numera dock) kan ge bra resultat för britten om inte Vettel sprintar iväg.
Citera
2011-07-31, 15:28
Medlem
"Det är poker janne, haha!"

Trevligt race detta, fint att det verkar gå åt helvete för Hamilton också!
Citera
2011-07-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Trevligt race detta, fint att det verkar gå åt helvete för Hamilton också!

Ja, divan visar sitt riktiga ansikte (tänker främst på att han gör en u-sväng mitt i vägen som om han ägde den). Tycker inte alls om honom.
Citera
2011-08-01, 16:41
Medlem
Rodah15s avatar
Grattis till Button, mycket bra race av honom. Väl värd segern och att det var hans 200ade race är bara ett plus.

Angående Hamilton så gillar jag verkligen inte honom. Hans u-sväng var åt helvete.
Citera
2011-08-04, 18:28
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
Ja, divan visar sitt riktiga ansikte (tänker främst på att han gör en u-sväng mitt i vägen som om han ägde den). Tycker inte alls om honom.
Det finns ingen bättre förare i dagens F1 när det gäller omkörningar och att verkligen våga. Tyvärr har han två stora fel som gör att han aldrig kommer att bli en lika stor förare som t ex Alonso.

1. Han låter krokodilhjärnan ta över i allt för många race. Han är impulsiv och tänker inte till den halvsekund när han borde tänka.

2. Hans aggressiva körstil gör att han i vissa race äter däck snabbare än vad den värdelösa Mercedesbilen gör.
Citera
2011-08-04, 22:13
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det finns ingen bättre förare i dagens F1 när det gäller omkörningar och att verkligen våga. Tyvärr har han två stora fel som gör att han aldrig kommer att bli en lika stor förare som t ex Alonso.

1. Han låter krokodilhjärnan ta över i allt för många race. Han är impulsiv och tänker inte till den halvsekund när han borde tänka.

2. Hans aggressiva körstil gör att han i vissa race äter däck snabbare än vad den värdelösa Mercedesbilen gör.

Du har två bra poänger där, tycker jag. Samtidigt så vore sporten väldigt tråkig om det inte fanns förare med olika körstilar. Däremot kan jag väl inte riktigt hålla med om att Alonso är en "större" förare än Hamilton. Framgångsmässigt så känns de ungefär likvärdiga för mig.

Dessutom vill jag påstå att Kobayashi är en mer spännande förare än Hamilton, när det gäller mod och omkörningar. Kamui i en RB eller McL vore troligen en riktig show, utan en massa kirurgiskt riktig körning a la Vettel.
Citera
2011-08-04, 22:24
Medlem
Zippis avatar
Citat:

Tycker de senaste loppen har visat det tydligt. När det regnar och han behöver lugna ner sig två snäpp är han riktigt bra, förmodligen den bästa på griden i det vädret. Problemet, som du säger, är överaggressiviteten när det är torrt.
Citera
2011-08-04, 23:13
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Tycker de senaste loppen har visat det tydligt. När det regnar och han behöver lugna ner sig två snäpp är han riktigt bra, förmodligen den bästa på griden i det vädret. Problemet, som du säger, är överaggressiviteten när det är torrt.

I Kanada senast så kunde man ju kalla honom allt annat än "bra" Button verkar ha en bättre kontinuitet i den bilen under de förhållandena.
Citera
2011-08-08, 15:48
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Du har två bra poänger där, tycker jag. Samtidigt så vore sporten väldigt tråkig om det inte fanns förare med olika körstilar. Däremot kan jag väl inte riktigt hålla med om att Alonso är en "större" förare än Hamilton. Framgångsmässigt så känns de ungefär likvärdiga för mig.

Dessutom vill jag påstå att Kobayashi är en mer spännande förare än Hamilton, när det gäller mod och omkörningar. Kamui i en RB eller McL vore troligen en riktig show, utan en massa kirurgiskt riktig körning a la Vettel.
Jag ser Alonso som den mest komplette. Det finns ingen som kan krama ur maximalt av en bil så som han gör, det är ju bara att titta på säsongerna -05 och -06. Renault hade inte den bästa bilen, men nog fan lyckades han ta två titlar och bryta Schumachers dominans. Samma sak nu med Ferrari, även om han slängde bort titeln lite för lätt i Abu Dhabi.

Visserligen kan man ifrågasätta Vettels förmåga till att köra om, men jag förstår inte varför folk lägger så stor vikt vid det när han kvalar så bra så han slipper. Nu finns det dessutom ingen anledning för honom att ta några risker resten av säsongen. Plockar han bara stadigt med poäng så är titeln hans och RBR verkar ha kommit över problemen som kostade honom flera segrar tidigare säsonger. Detta med reservation för att en motor kan komma att ryka på sluttampen, men det gäller i o f s alla förare.

Angående Koba så förstår jag mig inte på Saubers strategi under loppen. Flera gånger har deras "stanna ute tills däcken är superslut" metodik havererat.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
I Kanada senast så kunde man ju kalla honom allt annat än "bra" Button verkar ha en bättre kontinuitet i den bilen under de förhållandena.
Nja, Koreas GP förra året var en total katastrof för Button. Han lyckades inte med inställningarna, fick ingen värme i däcken och blev omkörd av allt och alla. Däremot tror jag han tar mer självständiga beslut och inte lyssnar på teamet lika mycket som Hamilton gör under loppen.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-08-08 kl. 20:00.
Citera
2011-08-08, 23:50
Medlem
Zippis avatar
Citat:

Angående Koba så förstår jag mig inte på Saubers strategi under loppen. Flera gånger har deras "stanna ute tills däcken är superslut" metodik havererat.

Det har jag aldrig förstått heller. En stor del av hans talang är omkörningar, då skulle han nog tjäna mer på att kunna köra aggressivt och ta 3 stopp istället för att mesköra och bara ta två.
Citera
2011-08-10, 20:55
Medlem
Combots avatar
Varför belönas 1:a platsen i F1 med 25 poäng och 2:a platsen med endast 18 poäng?
3:e 15 poäng, osv ner i platserna.

Varför är det inte 10 poäng för 1:a, 9 poäng för 2:a, 8 poäng för 3:e?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in