2010-11-13, 16:10
Medlem
Jag försöker spela upp en film i Full HD och ljudet och bilden hamnar osynk. Läste här på forumet att om man installerar CoreAVC så ska det flyta på bra. Jag har nu gjort det men vet inte hur jag ska göra för att få Kmplayer ska börja använda den? Jag sitter på den svenska version av Kmplayer.
Citera
2010-11-13, 16:26
Bannlyst
Jag kör endast med km-player, inga andra codecs, fungerar ypperligt perfekt!
Citera
2010-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Jag kör endast med km-player, inga andra codecs, fungerar ypperligt perfekt!

Det fungerar inte för mig Bilden går i typ 90% hastighet medans ljud rullar på som det ska om ni fattar vad jag menar.
Citera
2010-11-13, 16:51
Bannlyst
Ok, vad har du för dator?

Testa annars den nyaste versionen av KM-player, om du inte har den, ellerk anske någon annan version.

Jag fick exakt dina symptom när jag körde mpc + coreavc, d.v.s. att bilden kördes lite som i slowmotion men att ljudet kördes normalt. Då testade jag km-player istället, tog bort mpc och coreavc först, där det fungerade perfekt.
Senast redigerad av amagadfittnoob 2010-11-13 kl. 16:54.
Citera
2010-11-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ok, vad har du för dator?

Testa annars den nyaste versionen av KM-player, om du inte har den, ellerk anske någon annan version.

Jag fick exakt dina symptom när jag körde mpc + coreavc, d.v.s. att bilden kördes lite som i slowmotion men att ljudet kördes normalt. Då testade jag km-player istället, tog bort mpc och coreavc först, där det fungerade perfekt.

Jag har en HP 6720s med 2GB ram. Jag har testat VLC player men då "hackar" bilden istället. Jag har tagit bort både mpc och coreAVC men det är samma resultat.
Citera
2010-11-13, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheQuo
Jag har en HP 6720s med 2GB ram. Jag har testat VLC player men då "hackar" bilden istället. Jag har tagit bort både mpc och coreAVC men det är samma resultat.

Lite svårt när du bara säger märket på en märkes dator, hur mycket minne den har.

Vad har du för processor och graffikkort?

Testa installera den nyaste verionen av km-player från deras hemsida.

Det är inte alls ovanligt att hd material hackar i vlc, även med en bra dtor, då vlc använder processorkfraften (ofta bara från en kärna dessutom). Km-player och mpc använder dock kraft ur grafikkortet också, därför hackar det inte där!

Vad är det för "hd-filer" du spelar upp? .mkv filer eller?
Senast redigerad av amagadfittnoob 2010-11-13 kl. 17:53.
Citera
2010-11-13, 18:15
Medlem
Citat:
Lite svårt när du bara säger märket på en märkes dator, hur mycket minne den har.

Vad har du för processor och graffikkort?

Testa installera den nyaste verionen av km-player från deras hemsida.

Det är inte alls ovanligt att hd material hackar i vlc, även med en bra dtor, då vlc använder processorkfraften (ofta bara från en kärna dessutom). Km-player och mpc använder dock kraft ur grafikkortet också, därför hackar det inte där!

Vad är det för "hd-filer" du spelar upp? .mkv filer eller?

grafikkort: Mobil intel(R) 965 Express Chipset Family
Processor: T5470 1.60 GHz
Det är mov. filer 1080p 30 frames/s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in