Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
rökt i 15år & nog ångrar man lite grann men har faktiskt inga planer på att sluta. man måste ju vilja sluta 100% & dit är det ett tag kvar
Klokt sagt. Jag blir så trött på folk som tjatar år ut och år in att de ska sluta med cigg/snus, och försöker "på allvar" varannan vecka, men aldrig kommer någonstans. Man måste vilja.
Själv ångrar jag delvis mitt beroende. När jag var rökare var det värre, för det slet på hälsan på ett märkbart sätt. Nu snusar jag, och det märks mest i min plånbok, vilket är trist just nu när jag inte tjänar så mycket. Annars är snuset en njutning som jag inte alls har något emot.
Dessutom har mitt tidigare rökande gett mig en njutning på senare tid, som är värd mycket: Då och då köper jag en god handrullad cigarr, och njuter mig alldeles salig i en timme. Jag tror inte att jag hade kunnat njuta så av en cigarr om jag inte hade varit rökare förr, och jag vet bestämt att jag inte njöt så mycket av cigarrer när mitt smaksinne var förstört av vanerökande av "äckliga" cigarretter.