2004-07-05, 16:50
Bannlyst
Jag har snusat i 23år nu och tänker inte ens fundera på att sluta.
Snus är nyttigt
Citera
2004-07-05, 16:58
Medlem
powerkings avatar
snusa ångrar jag inte, jag kämpar med att sluta med ciggen, det ångrar jag att jag började med
Citera
2004-07-05, 17:01
Medlem
Carcasss avatar
Snus är tammejfan det godaste som finns, så nej, jag har inte ångrat att jag blev nikotinberoende. Förvisso var det ciggen som förde in mig i tobakens ljuvliga värld. Har under ett antal år både snusat och rökt, men ger nu mina lungor en respit, och håller mig således enbart till snuset.
Citera
2004-07-05, 17:22
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Tråden riktar sig till dem som är BEROENDE! Får jag gissa att du är någonstans mellan 15 och 18 år och tror att du är en värstingsnusare efter ett halvår i dosan?

Nja, jag är 20 år. Snusat i ett halvår (där hade du rätt) efter fyra års rökande. Precis som jag nämnde ovanför har jag valt snus för att det är godare att snusa än röka, inte minst för den icke-röckande omgivningen.

"Vafan, det är ju bara att lägga ner när man tröttnar" - Det där var bara en ironisk kommentar. Har kämpat i drygt ett år med att sluta, det var min far som föreslog att jag skulle gå över till snus. Sedan dess har jag lyckats att trappa ner med nikotinet en aning.

Ratzoo - Som sagt, det var en ironisk kommentar.
Citera
2004-07-05, 17:28
Medlem
Goblins avatar
Har rökt från och till i ca 15 år där längsta period "på" var ca 1,5 år. Har konstigt nog aldrig fastnat på riktigt utan klarar mig bra utan cigg under längre perioder. Röker mer på sommaren och under alkoholintensiva perioder mindre under vintern och under "nyttiga" perioder. Jag har mao aldrig ångrat mig, snarare tvärtom.
Citera
2004-07-05, 17:31
Medlem
Dr. Löhks avatar
Cigg är jag glad att jag lyckades sluta med. Men jag har inga planer i helevte att sluta snusa. Kanske den dan då mina läppar trillar bort så att jag inte har någon stans att stoppa prillan.
Citera
2004-07-05, 22:32
Medlem
ÄlskaMigs avatar
ja det angrar jag. har rokt i atta ar och kan inte se vad for bra det har fort med sig.
Citera
2004-07-05, 22:41
Medlem
jag snusar och är inte särskilt missnöjd
Citera
2004-07-05, 23:32
Medlem
Nibblers avatar
Jag är beroende av snus, och jag ångrar det som fan
Citera
2004-07-06, 02:35
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Tung nikotinist

Nja, ångrar och ångra. Har redan tillräkligt många laster så en till gör inte så mycket.
Citera
2004-07-06, 08:31
Medlem
Har rökt i 12-13 år nånting. Eftersom jag aldrig gjort något seriöst försök att sluta kan man väl inte påstå att jag ångrar att jag började.
Antar att jag kommer lägga av förr eller senare men just nu finns inte motivationen för att sluta.
Citera
2004-07-06, 08:59
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
Tung nikotinist
Välkommen i klubben!

Började röka redan i 12-årsåldern (stadsdelarna var brutala i Stockholm på den tiden) och puffade på i 10 år innan jag helt gick över till snus.

Först Röda Lacket (stor blöj-varning ), via Grov, General och Rapé, till "the One and Only" snus - Ettan.

Är nu tung, riktigt tung, nikotinist - stor prilla (ibland 2 - stereo ), dygnet runt.

Det är länge sedan jag gjorde något försök att sluta. Sista gången hade jag tagit en broschyr på Apoteket, där man skulle slå fast ett slutdatum och ägna sig åt mental uppladdning inför det.
Och vad händer? Mitt i uppladdningen så publicerar tidningarna en stor medicinsk undersökning av snus & cancer, som talar om att man inte funnit några samband. Adjöss med den motivationen att sluta!
Att man sen konstaterat att snusare har bättre tänder gör ju inte saken lättare. (Snus ökar salivmängden och är basiskt - båda faktorerna skyddar tänderna)

För att komma On Topic och svara på frågan det gällde:

Ja - jag ångrar att jag började med ciggen.
Det bästa jag gjort är i alla fall att gå över till snus.
Kommer dock att sitta här som ett nicko-offer resten av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in