2010-11-13, 11:39
Medlem
Mis avatar
TVn är en 42" LCD TV från LG, cirka 1 månad gammal. Imorse när jag startade TVn fanns det en pixeltunn röd linje på vänster sida av skärmen. Jag har aldrig tappat TVn, slagit i den, etc. Jag har provat att starta om den, dra ut sladdarna, etc, men den dyker upp direkt, så fort man startar TVn.

Vad har hänt? Hur fixas det?
Citera
2010-11-13, 11:42
Medlem
rokit55s avatar
Prova att daska till den hårt i sidan. Alltid steg ett när man lagar en tv. Förr i tiden kunde man slå hårt ovanpå, men eftersom dom är så smala nu är sidan bättre eller bakifrån.
Citera
2010-11-13, 11:46
Medlem
Mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
Prova att daska till den hårt i sidan. Alltid steg ett när man lagar en tv. Förr i tiden kunde man slå hårt ovanpå, men eftersom dom är så smala nu är sidan bättre eller bakifrån.

Ae, den flimrar bara då. Vågar inte slå mer på den, den är ju splitterny liksom. Vill inte att nåt pajjar helt i den :/ Finns det nåt annat man kan göra förutom att klappa till den?
Citera
2010-11-13, 11:49
Medlem
Henixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi
TVn är en 42" LCD TV från LG, cirka 1 månad gammal. Imorse när jag startade TVn fanns det en pixeltunn röd linje på vänster sida av skärmen. Jag har aldrig tappat TVn, slagit i den, etc. Jag har provat att starta om den, dra ut sladdarna, etc, men den dyker upp direkt, så fort man startar TVn.

Vad har hänt? Hur fixas det?

Prova att köra den här i någon timme på skärmen. http://www.youtube.com/watch?v=bczTM...eature=related
Citera
2010-11-13, 11:51
Medlem
DollarMakers avatar
oftast om man har streck så är det LCD kristallerna.är bara en tekniker som kan fixa detta
om det kvarstår så lämna in detta..
Citera
2010-11-13, 11:57
Medlem
Mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
oftast om man har streck så är det LCD kristallerna.är bara en tekniker som kan fixa detta
om det kvarstår så lämna in detta..

Sugigt. Jobbigt att släpa med sig en jävla 42" till affärn och lämna in på lagning.
Vad kostar detta utan försäkring?
Citera
2010-11-13, 12:04
Medlem
Mis avatar
UPDATE: Linjen är borta.
Jag slog lite på sidan, utan någon lycka. Skakade lite på skärmen, men linjen var kvar. Efter nåra minuter dog den ut av sig själv. Den bara försvann.
Citera
2010-11-13, 12:10
Medlem
Citat:
UPDATE: Linjen är borta.
Jag slog lite på sidan, utan någon lycka. Skakade lite på skärmen, men linjen var kvar. Efter nåra minuter dog den ut av sig själv. Den bara försvann.
Det kostar ingenting då detta bör gå på garantin. Om det kommer tillbaka lämna in den med bums, försök inte provocera bort det.

Tänk om felet återuppstår när garantin gått ut och det inte försvinner, då är det nog bara att köpa en ny tv, reparera lär nog kosta en slant.
Citera
2010-11-13, 12:14
Medlem
Mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Det kostar ingenting då detta bör gå på garantin. Om det kommer tillbaka lämna in den med bums, försök inte provocera bort det.

Tänk om felet återuppstår när garantin gått ut och det inte försvinner, då är det nog bara att köpa en ny tv, reparera lär nog kosta en slant.

Såg den igen nu innan jag stängde av tvn.
Vet inte om jag köpte med garantin :/
Citera
2010-11-13, 12:37
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Såg den igen nu innan jag stängde av tvn.
Vet inte om jag köpte med garantin :/
du har alltid 2 års garanti,sen kan man tecka ett tilllägsförsäkring upp till 5 år
så lämna in tvn.du kan höra om de hämtar också, samt att du får en tv som reserv
oftast brukar man då få en tjocktv som dem lånar ut...
Citera
2010-11-13, 12:37
Moderator
Är det inte alltid garanti på saker även om du inte köper försäkring? Jag skulle helt klart prata med dem och lämna in den. Hade samma problem på min dataskärm, röda linjen kom och gick emn den blev permanent och gick aldrig bort. Så lämna in och kolla garantin, brukar ju vara 1-3 år i alla fall. Så då ska du inte behöva betala någonting
Citera
2010-11-13, 13:05
Medlem
Mis avatar
Tack för svaren grabbar! Kollade upp det, har 1års garanti i och med köpet. Drar och fixar det på måndag =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in