2010-11-13, 00:10
Medlem
Som sagt, jag har försökt googla, men har svårt att komma på några fina nyckelord så frågar om hjälp.

Har en datorn med W7 professional samt en med W7 home premium. När jag ansluter via klientdatorn (W7 HP) till den lokala datorn("servern") så loggas ju automatiskt användaren ut på den lokala datorn. Jag skulle vilja att den lokala datorn fortsätter vara inloggad så man kan se vad som görs via den lokala datorn, via skärmen då. Jag har hittat lite tweaks som gör att både den lokala datorn samt klientdatorn kan använda samma inloggning samtidigt, men detta fungerar då som två separata "sessioner" eller hur man ska förklara det, så man kan fortfarande inte se vad som händer.

Någon som har någon fin lösning på detta?

Har provat VNC Lite bla och vet att det fungerar då, men ibland så startar inte serverprogrammet på den lokala datorn vilket gör att jag ändå måste ta fram mus osv för att starta programmet. Sen är det ju fint om man kunde använda windows egna RDP.
Citera
2010-11-13, 00:44
Medlem
vonOlofs avatar
http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx
Citera
2010-11-13, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx
Och detta kräver ytterligare programvara på serverdatorn?

Jag gav det en chans, faktiskt! Jag tyckte det sög fet dr*le. Inte vet jag om jag gjort något fel, men det tycks ju inte gå att göra så många fel så. Det laggade då skapligt mer än vad det gör i windows egna RDP så det blev fort in fort ut på TV.
Senast redigerad av colamage 2010-11-13 kl. 01:06.
Citera
2010-11-13, 08:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Du kan säga åt Teamviewer att tillåta lokala IP-adresser så slipper du gå via extern krypterad förbindelse.
Citera
2010-11-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du kan säga åt Teamviewer att tillåta lokala IP-adresser så slipper du gå via extern krypterad förbindelse.
okej, där ser man.

Har då återigen installerat TV och tillåtit lokala IPn, verkar bli bättre men om jag väljer automatisk läge på kvalitet väljer den typ 8 färger och det ser ju lagomt skoj ut. Men borde inte min lokala anslutning klara av "full kvalitet"? Det har ju flutit på bra med windows RDP.

Så har vi ju då åter igen dehär med att ett extra program måste startas, även om det går igång med windows, vilket jag ju ville undvika. Jag skulle ju lika gärna köra VNC Lite.
Citera
2010-11-13, 12:39
Medlem
Vidare, kan man få TV att inte komprimera bildkvaliteten när den hamnar på klientdatorn? Jag har ställt in på "Optimera kvalitet" men ändå ser konturer och dylikt väldigt komprimerade ut.
Citera
2010-11-14, 00:03
Medlem
Ingen lösning för Win RDP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här