Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Ytterligare anledning att dricka kvalitetsviner. Jag kan lova att du inte hittar några spår av bekämpningsmedel i DRC, Lafite och Cheval Blanc. Nu behöver man inte gå upp till den prisnivån heller, men de producenter som aspirerar på den nivån följer samma produktionsmetoder. Således: Vaska skiten och börja drick bra viner istället så finns det inget att oroa sig för, plus att du får ofantligt mycket godare viner (vilket väl är huvudanledningen att dricka bra vin).
nja jag vet hur gott vin ska smaka för mig då alltså vindruvor och något brännande i halsen men söt och fruktig det är vin det anser jag vill inte betala mer än jag måste för att få ett godkänt vin för mig det mesta duger kort sagt
jag har möjligen råd med dyrare men är ekonomisk vill inte slänga ut 1000 kr när jag kan få ett liknande för 200-300 dessutom så fattar jag att det förbaskade märket ligger bakom 99% av priset man tror nog att ju dyrare ett vin kostar desto finare och godare smak
skitsnack bekämpningsmedel och skit finns alltid frågan är om hur stor mängden är däremot grönsaker innehåller kvicksilver tex i mycket mycket små mängder
men för att svara kort och gott på frågan vin är inte värre än sprit eller öl det är bara skillnad på halten etanol men som sagt alla tål inte vissa viner pga sufiter histamin men utöver det är det inga problem alls det påstås ju vara nyttigare till och med då det innehåller vindruvor och lite annat