2010-11-12, 10:31
Medlem
Köpte min Dell dator i somras, Sedan dess har jag haft samma problem med ljudet.
tex när jag sitter och lyssnar på spotify så börjar ljudet knastra och ändra ton läge (dvs allt ljud f**kas upp)

Har ringt dell ett 20 tal gånger, dom har kommit förbi bytt ut moder kortet, ljud kortet, hårddisken och grafik kortet. Men problemet återstår vilket irriterar mig något extremt börjat tröttna på sitta och förklara i timmar för ny dell personal.

Please HELP!

p.s: har köpte nya högtalare och hörlurar ett flertal gånger men samma problem dyker upp
Citera
2010-11-12, 10:33
Medlem
Bakelits avatar
inte funderat på att det kan vara din utrustning de e fel på? tex högtalarna eller elinstallationen?
Citera
2010-11-12, 10:33
Medlem
jo trodde det till en början men bytt högtalare och hörlurar ett fler tal gånger. Tack för svar !

ska titta om det kan ha med elinstallationen att göra
Citera
2010-11-12, 11:57
Medlem
Bakelits avatar
tror inte du ska ge dig på de...
är uttaget jordat, samt brusar det likadant om du sätter in de i ngt annat uttag i huset?
Citera
2010-11-12, 12:28
Medlem
hmm jag får prova om det funkar bättre i andra utag skulle vart ironiskt om det var fel på utaget =P!
Citera
2010-11-12, 13:15
Medlem
6E303062s avatar
Ett tips är ju att du provar att boota ifrån en Live-CD, t. ex. Ubuntu, och ser om du har samma problem där.

Funkar det fint i Ubuntu, så lär det ju inte vara din dator det är fel på.

Är det bara i Spotify som du har problem?
Citera
2010-11-12, 13:15
Medlem
6E303062s avatar
Ett tips är ju att du provar att boota ifrån en Live-CD, t. ex. Ubuntu, och ser om du har samma problem där.

Funkar det fint i Ubuntu, så lär det ju inte vara din dator det är fel på.

Är det bara i Spotify som du har problem?
Citera
2010-11-13, 21:21
Medlem
inte bara spotify det var liksom ett exempel det blir typ *Call of Duty Black Ops* spel ljudet ocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in