2010-11-12, 09:34
Medlem
Heligsomfans avatar
http://www.corren.se/ostergotland/li...date=&menuids=

I en förort till Linköping, Skäggetorp, har det skjutits mot lägenhet.
Känns som en spinnoff av Skjutningarna i Malmö. Någon som vet mer?
Eller är det här vardagsmat i alla städer?
Citera
2010-11-12, 09:35
Medlem
OnlyOstmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heligsomfan

I en förort till Linköping, Skäggetorp, har det skjutits mot lägenhet.
Känns som en spinnoff av Skjutningarna i Malmö. Någon som vet mer?
Eller är det här vardagsmat i alla städer?

Skulle nog säga att det är vardagsmat..Är väl inget ovanligt???
Citera
2010-11-12, 09:58
Medlem
Heligsomfans avatar
Så ingen som hittat mer info om händelsen. Var vänlig att hålla er till tråden, tack.
Citera
2010-11-12, 12:08
Medlem
pungluders avatar
skäggetorp är väl ett blatte område va??
Citera
2010-11-12, 12:11
Medlem
Harams avatar
Till stor del. En kompis har sina barn i skola där och det är 4 svenskar i den yngsta grabbens klass.
Citera
2010-11-12, 12:28
Medlem
4522s avatar
Mycket pack i Skattegården.

Det mesta tyder väl på kriminell uppgörelse. Familjedraman brukar vara mer direkta och lyckas då man står varandra nära.
Citera
2010-11-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyOstmacka
Skulle nog säga att det är vardagsmat..Är väl inget ovanligt???

Eh.. Skäggetorp är väl ändå förhållandevis lugnt. Vet inte när ett vapen avlossades där senast?

Någon som vet exakt var det var?
Citera
2010-11-12, 16:11
Medlem
Skäggetorp e lungt område är uppväxt där och bott där i 25år.
Invandrarantalet ökar som i andra förorter runt om i sverige.
Det fínns ju delar av Skäggetorp som har mycket sociallägenheter.
Anser inte att Skäggetorp är något Ghetto.
Har för mig att jag sett 1 polisbil nästan varje vecka vid gården där det har hänt.
Enligt www.corren.se så skall hyresgästen vara känd av polisen.
Citera
2010-11-26, 09:40
Medlem
Här va det tyst, ingen som vet nått?
Citera
2010-12-08, 03:01
Medlem
Håller inte med om att Skäggetorp är så lugnt och fint som uttryckts här i tråden. De som säger så, vad jämför de med? Mogadishu och Baghdad eller? Det sker väldigt mycket brott i Skäggetorp som jag hört om senaste året, för att inte tala om de jag inte hört om och sen så lär mörkertalet vara rejält stort.

Har bott i Skäggetorp i snart 1,5 år och mycket har hänt. Bl.a. flera pensionärsrån av utlänningar, skjutningar mot skolor och skottlossningen i Skattegården som är trådens ämne, inte minst. Annat området blivit berikat med är förberedelser till rån av Pressbyrån, försök till att bränna ner fritidsgårdar, väktare som blivit attackerade av "ungdomsgäng" (ja, vi alla vet ju vad det är kordord för) m.m. De händelser jag drog upp här har alla hänt på höstkanten i princip och är händelser jag kom att tänka på på rak arm. Skäggetorp är väldigt segregerat och fullt med s.k. "nysvenskar". Skäggetorp centrum känns som en del av Mellanöstern med affärer som säljer slöjor och lite mer orientaliska kläder, skicka-pengar-till-hemlandet-kontor, afrohårproduktsaffär, restauranger med arabiska skyltar på, muslimska förskolan Dar-al-uloum (tror jag stavade rätt nu) och studieförbundet Ibn rushd.

Nu kanske bilden klarnade lite angående Skäggetorp, för er som undrade vad det är för ställe. Det känns som att stället är på väg utför helt. Tryggheten är klart sämre här, och det händer mycket mer skit än i Svenssons villakvarter om man säger så. På typen av brott är det inte så svårt att avläsa vilka som står för de i många fall heller..
Citera
2010-12-08, 09:39
Medlem
Majgulls avatar
Vet inget om skottlossningen, men det är inte första gången. Igårkväll var det dags för personrån igen också:

Och pressbyrån där har blivit rånad ett flertal gånger. Restaurangen blir ofta utsatt för skadegörelse på nätterna då man krossar rutor och sånt. Personrån och misshandel är vardagsmat..osv etc.

Rena gettot, man undviker att åka dit helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in