2010-11-12, 00:06
Har en relativt nyinstallerad version av Win7, tror den är ca 2-3 månader gammal. Hur som helst så verkar det som att något i mitt system gör att portarna inte öppnas ordentligt och därför kan jag inte ladda upp som jag ska (ligger på 100kb/s upp med massa leechers och en 100/10-lina). Jag har ingen router utan kör nätverkskabeln direkt till vägguttaget om man säger så och jag har ringt till Bahnhof och de säger att ingen port är stängd på deras sida. Windows Firewall är avslagen men det finns undantag för uTorrent inlagd sen förut och jag har ingen annan brandvägg som kan klatra till det. Så här ser det ut i själva "Allow programs to communicate through Windows Firewall"-rutan http://img525.imageshack.us/f/24548919.png/ (lägg märke till att "Change settings" inte går att klicka på och det går inte heller att klicka på den ifall brandväggen är på). Jag har provat att slumpa fram 10-15 olika portar med hjälp av uTorrent och testat dem genom uTorrents "nätverkstest" som man hittar genom "inställningar" -> "inställningsguide" i uTorrent men alla portar är stängda.

Något är uppenbarligen fel och jag vet fan inte hur jag skall rätta till det, är det någon som har något förslag på vad det kan vara?
Citera
2010-11-12, 00:33
Medlem
hasenfrasens avatar
Det finns "detta är den enda-utorrent-tråden" här på FB där det finns MASSOR av kunskap samlat.

Säger du åt uTorrent att lägga till ett undantag i brandväggen så är det inget mer du kan göra eftersom du är direktansluten till din ISP.

Aktivera uPnP. Inaktivera NAT-PMP.

Startar du uTorrent med vanliga user-rights eller med admin-rights?
Citera
2010-11-12, 00:51
Jag vet att det finns en sådan tråd men nu är det ju någonting annat som verkar strula då jag även har testat portarna med PFPortChecker och det programmet säger också att de portar som uTorrent säger är stängda verkligen är stängda.

uTorrent är rätt konfigurerat så där är det inget som är knasigt heller, startar alltid upp det med adminrättigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in