Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Jag undrar vad detta forum är för något egentligen. De senaste veckorna har jag stött på ett antal människor som påstått några av sakerna nedan:
* Att pyramiderna troligtvis byggdes av aliens.
* Att de allierade startade andra världskriget.
* Att USAs bombningar av Kambodja orsakade fler dödsfall än Röda Khmerernas folkmord.
* Att den muslimska världen inte bidragit med någonting.
* Att ameroindierna saknade förmåga att bygga mer avancerade farkoster än kanoter.
* Att de allierade orsakade andra världskriget.
* Att USA ligger bakom en majoritet av de värsta brotten mot mänskliga rättigheter under 1900-talet.
* Att USA ligger bakom både Sovjet och Kommunist-Kina genom aktivt stöd.
* Att judarna styr världen.
* Att det inte finns någonting positivt som skapats av en jude.
* Att Ho Chi Minh var en trevlig prick, och skaparen av det ekonomiska undret Vietnam.
Är Flashback ett genomsnitt av svenskars historiekunskaper, eller är det bara statistiskt fler idioter som söker sig hit?
OBS! Tråden är INTE till för att diskutera punkterna ovan. Tråden är till för att utröna historiekunskaperna i samhället och på flashback.
Det handlar nog om att undervisningen i skolan idag är dålig.
Folk får inte lära sig någonting, därför ställer de allehanda frågor på Flashback som de inte vågar fråga eller påstå i skolan.
Sen florerar det ju en del troll här, så man ska väl inte ta alla frågor seriöst heller.
Angående punkten
Att judarna styr världen. ZOG är ju något som vissa tror på och andra inte.
Det handlar nog inte om okunskap, utan mer om vilken ideologi man har och hur man drar slutsatser.
Förlåt, man skulle inte diskutera punkterna, men nu gjorde jag det
Historia överlag är något som man märker att folk slutar bry sig mer och mer om, i takt med att samhället inriktar sig på nuet så orkar inte folk bry sig om det som hände eller sades för många år sedan.
En del finner det intressant, men de flesta skiter nog fullständigt i det.
Samma sak med politik, folk bryr sig inte hur de kommer leva om 10,20,30 år framåt, utan bara hur de lever idag, så länge man har det bra själv.