2010-11-11, 12:24
Medlem
Azphyxias avatar
Hej!

Hemköp hade en, vad jag kan se, rätt fin bit fläskytterfilé (Mörad) för 49;- kilot. Tänkte att jag köper en bit på 800g och så skär jag upp det, steker på och vänder ned lite färska champinjoner , kelda och kryddar för någon halvdan pastasås som jag kan ta med till jobbet då jag jobbar kväll ett par veckor framöver och något avbrott i all skräpmat från diverse hak som Woktime och Donken är behövligt.

Frågan är - låter detta som en bra idé, jag menar, är ju vad jag förstår en kotlett rad utan ben mer eller mindre jag köpt?

Vad tror ni om att droppa i lite schysta passerade tomater, lite vitlök och kanske en klick soya? :/
Citera
2010-11-11, 12:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Hej!

Hemköp hade en, vad jag kan se, rätt fin bit fläskytterfilé (Mörad) för 49;- kilot. Tänkte att jag köper en bit på 800g och så skär jag upp det, steker på och vänder ned lite färska champinjoner , kelda och kryddar för någon halvdan pastasås som jag kan ta med till jobbet då jag jobbar kväll ett par veckor framöver och något avbrott i all skräpmat från diverse hak som Woktime och Donken är behövligt.

Frågan är - låter detta som en bra idé, jag menar, är ju vad jag förstår en kotlett rad utan ben mer eller mindre jag köpt?

Vad tror ni om att droppa i lite schysta passerade tomater, lite vitlök och kanske en klick soya? :/
Det är mycket riktigt en kotlettrad utan ben, med ansat fett och fettkappa.

Du kan antingen laga biten i sin helhet eller skära upp (antingen i skivor eller fjärilar).

Dina förslag är alldeles för överarbetade.

Det går inte att svara på vilken rätt du bör laga eftersom denna styckningsbit ger flera hundra variationer att välja mellan. Frågan är snarare; vad gillar du för smak??

~Paul~
Citera
2010-11-11, 12:41
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Hej!

Dina förslag låter helt okej, jag brukar göra liknande varianter själv.
Fläskytterfilé i bitar, hackad lök, champinjoner och creme fraishe/kelda och bara salt+peppar funkar fint.
Citera
2010-11-11, 12:42
Medlem
25TaLifes avatar
Fläskytterfilé lämpar sig alldeles utmärkt som grytbitar - sen är det ju bara din egna smak som kan begränsa möjligheterna
Citera
2010-11-11, 12:45
Medlem
Showme1s avatar
Jag brukar göra så at jag helsteker fläskytterfilén, så den blir stekt runt om, sen skär jag skåror i den och har i en bit soltorkad tomat och en bit italiensk salami och sen vispar jag ihop grädde med chilisås och har över och in i ugnen och sen serverar jag det med pasta =))

Supergott, enkelt

Så klart kryddar jag filén med salt och pepapr =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in