2010-11-11, 11:39
Medlem
MoBoHhs avatar
Tjenna! Har som sagt skulder hos Kronofogden och är i stort behov av pengar. Kan någon vänlig själ länka/tipsa om någon bra sida där man kan låna 1000-5000kr på med skulder? Har kollat runt på olika sajter men dom snackar ju bara skit. Vill inte se något gnäll om att jag inte ska göra de, för bryr mig inte om någon ränta på en tusenlapp drygt.
Snabba svar uppskattas!
Tack!
Citera
2010-11-11, 11:44
Medlem
Ring KF och prata med dom.. Det går att komma överens om tex en avbetalningsplan. dom är inte omöjliga alls.

Tar du ett dyrt lån, så har du ju bara mer att betala, och det verkar ju dumt i din situation.

Så mitt förslag är att ringa dom och surra lite..
Citera
2010-11-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoBoHh
Tjenna! Har som sagt skulder hos Kronofogden och är i stort behov av pengar. Kan någon vänlig själ länka/tipsa om någon bra sida där man kan låna 1000-5000kr på med skulder? Har kollat runt på olika sajter men dom snackar ju bara skit. Vill inte se något gnäll om att jag inte ska göra de, för bryr mig inte om någon ränta på en tusenlapp drygt.
Snabba svar uppskattas!
Tack!
Inte pengar till Kronofogden antar jag eftersom räntan lär bli högre på SMS-lånet och det inte skulle lösa något.

Så således skulder till något annat?

Antingen så är behovet inte tillräckligt stort, för du borde ju inte dra på dig mer skulder och vad _BEHÖVER_ man dra på sig mer skulder till om man nu redan lever på existensminimum (om man nu gör det) och borde försöka få det att gå runt?

Således måste skulderna vara till något idiotiskt, typ knark eller möjligen några andra svarta affärer, och då borde du ju se över den situationen istället.

Det är ju inte räntan som är problemet, det är ju att du uppenbarligen inte har pengar redan, vare sig till krogen eller de där tusenlapparna, och tänker spendera ännu fler. Om det "bara är en tusenlapp" varför har du den inte ifrån början?

Företagen gör kreditupplysningar och med betalningsanmärkningar och andra skulder blir det ju svårare eller svårt att få lån.

Bluestep eller vilka det nu kan tänkas vara erbjuder ju lån även till folk med betalningsanmärkningar, men då med typ boendet som säkerhet. Har du ingen säkerhet blir det ju svårt, som du märker.
Citera
2010-11-11, 11:55
Medlem
AbuserUsers avatar
Har suttit i samma sist .. jävligt drygt faktiskt ..

Men ta absolut inte några sms-lån .. sjukt dumt + onödigt !

Som nån annan sa .. ring KF .. dom är inte helt omöjliga . Fixa en avbetalningsplan med dom .
Men om det är så att du sitter i skiten .. Att du har fått ett brev som det står att dom ska komma hem till dig o plocka grejer . Hör men nån i familjen/släkt/vänner . alt ring bluestep . dom kan, om du nu inte har sjukt mycket betanm, gå med på att låna ut !
Citera
2010-11-11, 12:02
Medlem
MoBoHhs avatar
Okejokej. Nej, det är inte till dom jag ska pengarna till hehe, kanske lite otydlig rubrik. Behöver mat, cigg, bensin och hämta bil från verkstad mm. Har spenderat lite för mycket denna månad. Hmm, de verkade lite svårare än man hade trott, men så är de ju alltid. Men jag får väl dra mig hem till päronen o låna lite pengar.
Tacksam för snabbt svar!
Citera
2010-11-11, 12:05
Medlem
MoBoHhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstas
Ring KF och prata med dom.. Det går att komma överens om tex en avbetalningsplan. dom är inte omöjliga alls.

Tar du ett dyrt lån, så har du ju bara mer att betala, och det verkar ju dumt i din situation.

Så mitt förslag är att ringa dom och surra lite..

Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Har suttit i samma sist .. jävligt drygt faktiskt ..

Men ta absolut inte några sms-lån .. sjukt dumt + onödigt !

Som nån annan sa .. ring KF .. dom är inte helt omöjliga . Fixa en avbetalningsplan med dom .
Men om det är så att du sitter i skiten .. Att du har fått ett brev som det står att dom ska komma hem till dig o plocka grejer . Hör men nån i familjen/släkt/vänner . alt ring bluestep . dom kan, om du nu inte har sjukt mycket betanm, gå med på att låna ut !
Sorry är inte så jag menade. Menar att jag har skulder hos KF och undrade om de gick o ta sms-lån lr liknande ändå. Förlåt för kass rubrik Tackar för svar!
Edit: Mod kan kasta i papperskorgen. Drar hem till päronen o lånar, gick galant!
Citera
2010-11-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoBoHh
Behöver mat, cigg, bensin och hämta bil från verkstad mm. Har spenderat lite för mycket denna månad
Ah, såpass, sjukt störigt om man behöver bilen för att få pengar men bilen kostar så att ekonomin får svårt att gå runt. Har de förståelse för kostnaden för bilen? Helt sjukt om de anser att man inte behöver den men det isf skulle leda till att man inte fixar jobbet. Verkstadskostnader är ju svårt att göra något åt.

Är det bilrelaterat vettefan hur man skall göra, surt

Mat borde ju gå runt, cigg däremot går ju att leva utan
Citera
2010-11-11, 15:18
Medlem
MoBoHhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Ah, såpass, sjukt störigt om man behöver bilen för att få pengar men bilen kostar så att ekonomin får svårt att gå runt. Har de förståelse för kostnaden för bilen? Helt sjukt om de anser att man inte behöver den men det isf skulle leda till att man inte fixar jobbet. Verkstadskostnader är ju svårt att göra något åt.

Är det bilrelaterat vettefan hur man skall göra, surt

Mat borde ju gå runt, cigg däremot går ju att leva utan
Jo precis. Ja de var lugnt med dom, betalar tillbaka när jag får cash =) Maten är ju viktigare än ciggen, men om jag inte får cigg så blir jag ju ett nervvrak hehe
Citera
2010-11-11, 21:24
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstas

Fel. KFM utmäter tillgångar om tillgångar finns. KFM kan i sällsynta fall ge avbetalningsplan, främst till näringsidkare, om man enbart har statliga skulder, men då ligger avbetalningsplanen på samma summa som de skulle utmäta på inkomsten. Har TS skulder till företag/privatpersoner får KFM inte lov att bevilja avbetalningsplan för något (det kan bara fordingsägarna gå med på).

Finns det inga tillgångar att utmäta kan TS ju betala det han har råd med till KFM...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in