• 1
  • 2
2010-11-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Lägger du till bönor har du vips en köttfärsbaserad Chillli con carne.

Alternativt kan du ju ha en bönsallad som tillbehör.

bonsallad.. hmm... asso, sallad hade ju varit nice som lite av en kontrast till spaghetti och kottfarsasen do denna smak kan bli lite langtradig dom sista tuggorna.
Nu kan jag givetvis googla upp lite olika satt att gora bonsallad po, men har du nagot eget tips eller favorit satt att gora en po ? garna snabbt och enkelt

Tack du
Citera
2010-11-11, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcusitl03
bonsallad.. hmm... asso, sallad hade ju varit nice som lite av en kontrast till spaghetti och kottfarsasen do denna smak kan bli lite langtradig dom sista tuggorna.
Nu kan jag givetvis googla upp lite olika satt att gora bonsallad po, men har du nagot eget tips eller favorit satt att gora en po ? garna snabbt och enkelt

Tack du

Jag har faktiskt bara ätit bönsallad, och kommer på rak arm inte ihåg vad som var i, förutom bönorna då. Du får ta och googla lite. Att göra sallad är ganska hejsan hoppan. Man tar det man har och tycker är gott. Det finns både "standardstorlek" och riktigt stora vita bönor som passar lite bättre till sallader.

Fast använd för guds skull inte bönor på burk. Förväll dina egna och koka själv. Då slipper du den sötaktiga och snorsimmiga vätskan som burkbönor brukar ligga i.
Senast redigerad av krigsmat 2010-11-11 kl. 20:16.
Citera
2010-11-11, 20:22
Bannlyst
Grunda med kesella!
Citera
2010-11-11, 21:23
Medlem
Jans0ns avatar
Sojamjöl.
Citera
2010-11-11, 22:01
Medlem
Det uppenbara svaret är självklart mer köttfärs.
Citera
2010-11-11, 22:20
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
precis, so jag tanker ockso. Vill komma bort fron det har proteinpulver skitet, och fokusera po riktig mat istallet. men som nagon sa, bonor e ju en bra ide. Black beans e ju gott ockso... tankte inte alls po det.

Tack !

Varför skriver du som en idiot? Om du inte har Å, Ä och Ö, så använd A istället för både Ä och Å alternativt AE för är och AA för Å. Men O istället för Å gör att du verkar helt jävla retarderad, bara så du vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Sojamjöl.
Jepp, håller med - precis vad jag tänkte skriva.
Citera
2010-11-11, 22:30
Medlem
Citat:
Tjena

Tränar mycket, äter mycket kött. Gillar köttfärsås, men tänkte om det finns nått som man kan blanda i den för att öka proteiin halten ?

Idag består den av

Lök
svamp
vitlök
tomatsås
kryddor
oliver
köttfärs

Let me know om ni vet nått bra

Det verkar lite dumt att spä ut köttet med tomatsås från första början om du tvunget vill ha hög proteinhalt på rätten.
Citera
2010-11-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Varför skriver du som en idiot? Om du inte har Å, Ä och Ö, så använd A istället för både Ä och Å alternativt AE för är och AA för Å. Men O istället för Å gör att du verkar helt jävla retarderad, bara så du vet.
Jepp, håller med - precis vad jag tänkte skriva.

hahaha sorry, har bott i usa i 3 ar, och tangenterna sitter en smula annorlunda ockso po mitt tangentbord har... haha...
Citera
2010-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berguv
Det verkar lite dumt att spä ut köttet med tomatsås från första början om du tvunget vill ha hög proteinhalt på rätten.

for smakens skull
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in