Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-10, 22:55
  #1
Medlem
tigermagnuss avatar
Hejsan!
Jag har nyligen laddat ner från Playstation Store:
Monkey Island, Chapter 1, 2, 3, 4, 5
Dock så kommer dessa inte upp som EN ikon (ett spel) i min lista i PS-menyn.
..utan de dyker upp i form utav en ikon per kapitel.
Ska det vara så, eller kan man lägga ihop dessa för att få ett och komplett spel???
Eller är det tänkt att man måsta starta upp kapitel för kapitel när man ska spela?


MVH
Magnus
Citera
2010-11-10, 22:59
  #2
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigermagnus
Hejsan!
Jag har nyligen laddat ner från Playstation Store:
Monkey Island, Chapter 1, 2, 3, 4, 5
Dock så kommer dessa inte upp som EN ikon (ett spel) i min lista i PS-menyn.
..utan de dyker upp i form utav en ikon per kapitel.
Ska det vara så, eller kan man lägga ihop dessa för att få ett och komplett spel???
Eller är det tänkt att man måsta starta upp kapitel för kapitel när man ska spela?


MVH
Magnus

du är väl medveten om att det är 5 olika spel? alltså, monkey island 1, 2, 3, 4och 5.

(skulle jag gissa på iallafall)
Citera
2010-11-11, 12:04
  #3
Medlem
Det är tänkt att du ska starta varje kapitel var för sig. De släppte varje kapitel med ca en månads mellanrum, så det är som 5 spel, fast de hänger ihop i handlingen då.

Har själv köpt och spelat igenom allihopa på ps3an.
Citera
2010-11-11, 23:53
  #4
Medlem
tigermagnuss avatar
Oki, tack!
Det var ju just det att jag gick in i Playstation Store och gick in på Fliken för spelet Monkey island.
Då kunde man ladda ner demo't, ellerbetala och ladda ner ett helt kapitel varav följande kapitel (2, 3, 4 och 5) var gratis och då trodde jag att de tillhörde samma "grund-spel" och blev en påbyggnad i det jag redan hade betalat för.

Men då förstår jag.
Det e sjukt bra spel och sedan Monkey Island 3 (till PC) kom ut har jag inte kunnat slita mig. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback