Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Det heter ju spänningshuvudvärk just för att man är spänd, för mig låter det inte alls konstigt men så blev jag ju hjälpt också.
Punkterna jag snackar om sitter så man känner skallbenets kant i nacken (svårt att förklara men som där skallen möter nacken skulle man nog kunna säga).
Jo tror jag vet vilka du menar, sjukgymnast var där o kollade om jag var öm, vilket jag inte var. Är däremot rätt öm i nacken/övre ryggen, samt smått stel när det gäller att böja huvudet åt sidan.
Jag var hos en sjukgymnast för 2 eller 3 veckor sedan, han knäckte till något som gjorde så att jag blev mindre stel när det gällde att böja huvudet åt sidan. Dagarna efter det hade jag lite mindre huvudvärk än vanligt. Dock satt jag mindre än vanligt vid datorn denna period också. Det kan ju faktiskt vara så att han faktiskt lyckades göra nånting bra där, men jag har säkert gått o blivit stel där igen p.g.a. allt datorsittande. Han kollade mig bara en kvart, o gav mig ingen övning eller något heller :/
Ska försöka kontakta sjukgymnast igen imorgon iaf.
För övrigt, är det någon som har problem med torra luftvägar och konstant huvudvärk?
Brukar alltid ha mindre problem med luftvägarna på sommaren, så jag hoppas det blir bättre då :/
Någon som är insatt i hur kosten kan påverka ens huvudvärk?
Skulle kunna tänka mig äta hur fan som helst för att förbättra detta.