2010-11-10, 16:11
Medlem
filipdinhos avatar
Jag använder imovie var ju gratis med Datorn jag köpte men problemet är att imovie är mer för nybörjare och det finns ju inga effekter alls
Klippa ihop filmklipp och sånt går smidigt med imovie och måste hylla imovie på den fronten men annars har den inge extra effekter letar jag efter,man kan ju inte ens bestämma var texten ska stå,det finns mallar men bara det,jag vill kunna dra texten dit jag vill och jag vill kunna ändra tjockleken på bokstäverna men framförallt effekter är viktigt,har hört att nya imovie 11 ska vara mycket bättre på det men vet inte hur man fixar det,måste tydligen köpa och imovie är ju inte värdens bästa direkt och inte kan man uppdatera programmet till imovie 11 som man kan göra i alla andra program..

Kan nån ge mig råd på bra program för klippning och snygga effekter,även kunna fixa HD såklart.
Elr så vill jag ha svar på om man kan fixa imovie 11 enkelt på nåt sätt.
Tack för att ha läst allt uppskattar svar
Citera
2010-11-10, 16:41
Medlem
filipdinhos avatar
Har hört att Final Cut är bra men finns det shyssta effekter i det??
Citera
2010-11-10, 20:49
Medlem
Har använt Final Cut Pro och rekommenderar det varmt.
Citera
2010-11-11, 00:18
Medlem
Final Cut Studio kör jag och det är grymt. "Effekterna" skapar du med motion isåfall.
Citera
2010-11-11, 00:40
Medlem
-SuddeN-s avatar
Adobe after effects cs5.
Citera
2010-11-11, 00:48
Medlem
lord_stockalots avatar
aperture finns det nåt som heter, men har ingen koll
Citera
2010-11-15, 14:29
Medlem
Reverendblackpercys avatar
Adobe premiere pro, adobe after effects, final cut (dock är "Pro" otroligt jobbig att arbeta i så rekomenderar inte den)
Citera
2010-11-15, 15:23
Medlem
Simonisbacks avatar
Eftersom du sitter på mac så rekommenderar jag Final Cut. Väldigt enkelt men otroligt bra program. Lätt och modernt. Avid funkar om du vill ha ett litet knepigare program men som går att klippa bra i om man vet hur man ska göra. Går även att skaffa med Boris Continuum om du gillar att jobba med effekter.

Annars finns ju Adobe Premiere Pro + After Effects som iförsig är ett mer PC-program det samma gäller Sony Vegas.

Men eftersom du snackar lite mer lättare effekter som att flytta texter så är mitt bästa tips Final Cut då det som sagt är lätt att använda och smidigt att arbeta med effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in