Citat:
Ursprungligen postat av allmosorz
Har du provat någon av Fenders lite mer high-end förstärkare, typ Deluxe Reverb? De ska vara helt övermäktiga med rent ljud, och har dessutom ett härligt crunch i disten. Om du vill kunna kombinera kristallklart rent ljud och metaldist blir det kanske lite svårare. Bugera-stärkarna har fått ganska bra kritik i just den aspekten, och kostar ungefär hälften av din budget (då refererar jag mest till 6262 och 333xl)
Mesa Boogie är dock nästan definitionen av att få det bästa av två världar. Dock kan det vara i överkant på din budget, om du inte får ett bra pris på en begagnad.
Ett annat tips (en personlig favorit dessutom) är att köpa en Egnater-förstärkare. Amerikanska boutique-prylar, otroligt bra clean, och en dist som inte gör dig besviken. En Egnater Tourmaster 4001 ska man kunna få begagnad för runt 10-12 000. De är även på gång med två metalstärkare som förmodligen inte kommer vara annat än kanon. Har du lust att vänta på att dessa ska släppas så tror jag inte du kommer bli besviken.
Hoppas det hjälpte åtminstone litegrann!
Deluxe Reverb lät intressant, men 22W? Låter svagt i teorin. (Okunnig) Ingen dist-kanal fanns det heller.
Bugera lät också helt ok, men skulle gärna vilja höra den på högre volymer.
MesaBoogie har jag hört mycket gott om, men herregud vilka priser. Och ändå har märket inte samma kult-status som Marshall eller VOX.
Tourmaster hittar jag ingenstans, i alla fall inte som combo. Var finns de?