2010-11-10, 09:23
Medlem
Jo nu är det så att för tre dagar sen fick jag väldiga besvär i halsen. Det sved och gned, Jag blev lite orolig att det var halsfluss. Så jag och kolla upp mig hos en doktor. Fick senare reda på att jag hade stefflokocker( Halsfluss ). Så jag fick skriva ut penicillin tror jag fick två stycker "Kartor" Alltså 20 st piller. penicillinet heter kåvepenin. Så jag åt det i 3 dagar men har fått väldiga utslag på båda kropp och ansikte. Inget av detta stod i beskriving på paketet. Så nu behandlas jag med "Loratadin" som ska värka mot allergiska utslag från penicillin. Men det har jag använt i 2 dagar och min utslag bara fortsätter. Är det någon som har haft samma problem? eller någon som har tips på annat läkemedel. Tack i förhand!

Carl.
Citera
2010-11-10, 09:44
Medlem
Heller78s avatar
Från det att du började med penicillin, hur många dagar tog det innan utslagen dök upp? Har du även klåda? Har utslagen drabbat läppar eller ögonlock?
Citera
2010-11-10, 09:57
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarl
Eller någon som har tips på annat läkemedel. Tack i förhand!

Carl.

Menar du annan antibiotika? För i så fall brukar man använda Dalacin mot halsfluss vid penicillin allergi.
Menar du läkemedel mot utslagen kommer jag inte på något såhär på rak arm.
Citera
2010-11-10, 10:54
Medlem
@Heller78 Det kliar ut av bara fanders men doktorn sa strängt att man inte ens ska röra vid det.
Och ja, jag menar antibiotika

@Fredrik686 Utslagen började kanske under natten för jag tog Penicillinet kanske runt 23:00 snåret innan jag gick mot sängs.
Senast redigerad av Schmarl 2010-11-10 kl. 10:59.
Citera
2010-11-10, 10:58
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarl
@Fredrik686 Det kliar ut av bara fanders men doktorn sa strängt att man inte ens ska röra vid det.
Och ja, jag menar antibiotika

@Heller78 Utslagen började kanske under natten för jag tog Penicillinet kanske runt 23:00 snåret innan jag gick mot sängs.

Fast en alternativ antibiotikabehandling vid halsfluss när man har penicillin-allergi har jag ju redan föreslagit, så förstår inte varför "" används.

Men jag kan skriva det igen. Dalacin brukar användas som antibiotika när man är allergisk mot penicillin och har halsfluss.

För övrigt så måste ju läkaren skriva ut en ny behandling till dig, så det behöver du ju inte fråga om här. H*n vet nog vilka antibiotika som man kan använda istället för vanligt penicillin.
Citera
2010-11-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Fast en alternativ antibiotikabehandling vid halsfluss när man har penicillin-allergi har jag ju redan föreslagit, så förstår inte varför "" används.

Men jag kan skriva det igen. Dalacin brukar användas som antibiotika när man är allergisk mot penicillin och har halsfluss.

För övrigt så måste ju läkaren skriva ut en ny behandling till dig, så det behöver du ju inte fråga om här. H*n vet nog vilka antibiotika som man kan använda istället för vanligt penicillin.
Jag fick skriva ut Loratadin som jag sa. Men jag tackar ödmjukast för tipset om Dalacin. Sticker genast bort till apoteket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in