• 1
  • 2
2010-11-10, 04:20
Medlem
Jag är ingen revisionist men när jag läste den här artikeln i NY Times tänkte jag direkt på grabbarna i det här hörnet av forumet.

http://www.nytimes.com/2010/11/10/ny...t.html?_r=1&hp

Enligt ovanstående artikel har några judar systematiskt ljugit om händelser under andra världskriget för att få ut skadestånd av Tyskland. Hela 42 miljoner dollar lyckades man få ut.

Det finns ju flera legitima frågor man kan ställa om hur tyskarnas faktakoll och källhantering ser ut men för att det ska passa in i Revisionism är min frågeställning följande:
Om judarna ljög om det här, kan det betyda att man också ljög om duschbesöken?
2010-11-10, 05:03
Medlem
doggydees avatar
Duscharna var absolut inte en lögn.
Dock kan jag tänka mig att många har ljugit och fått pengar ja,
och dessutom tror jag det var judarna själva som låg bakom förintelsen, för att på så sätt
få Israel tillbaka och makt i världen. Många av de rikare lyckades ju "fly" till USA där
dem i stort sett äger hela landet nuförtiden.
2010-11-10, 05:20
Medlem
Inte för att jag hyllar nasisvinen men judesvinen lever fortfarande i vårt samhälle fram för allt i USA men även här i Sverige,se upp för dessa svin,var noggran med vem du lämnar ut ditt liv till.
2010-11-10, 05:30
Medlem
sleipner8s avatar
Såg den dokumentär för något år sedan!
Handlade om "förintelsen"
Va till å med en Jude som studerat allt från kartor till dokument Byggnader och ruiner!
Även han påstog att allt detta som skedde under ww2 inte kan stämma!
Bygnader som inte stämmer å massa annat!
2010-11-10, 13:22
Medlem
Är det Borat som loggat in?

Nej, skämt åsido, det intressanta är att skadestånd betalats ut till överlevare, inte till de som dog.

Det skulle alltså vara en dålig affär att hitta på att miljontals människor dog i koncentrationslägren, eftersom ingen har betalat ut ett nickel i skadestånd för någon som dog.

Om judarna bara var intresserade av pengar, varför skulle de då överdriva antalet döda?
2010-11-10, 18:53
Medlem
unsungs avatar
Revisionism -> Judiska maktförhållanden

// moderator
2010-11-10, 22:00
Medlem
Klar förintelsen har hänt. Det finns visst många bevis på att dt funnits. Det e bara nazist jävlar som säger nej. IDIOTER. Man kan inte säga emot fakta och det miljoner människor som dog och var med om förintelsen. Där emot kan man vara kritiskt mot texterna. Säger det igen IDIOTER
2010-11-10, 22:22
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiio
Klar förintelsen har hänt. Det finns visst många bevis på att dt funnits. Det e bara nazist jävlar som säger nej. IDIOTER. Man kan inte säga emot fakta och det miljoner människor som dog och var med om förintelsen. Där emot kan man vara kritiskt mot texterna. Säger det igen IDIOTER

Det är väl inte många som förnekar att förintelsen alls ägt rum? Såvitt jag förstått så handlar revisionismen om att man anser att det kanske skett i mindre skala än vad man trott tidigare, och inte lika på ett lika "industriellt" vis.
2010-11-10, 23:43
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är väl inte många som förnekar att förintelsen alls ägt rum? Såvitt jag förstått så handlar revisionismen om att man anser att det kanske skett i mindre skala än vad man trott tidigare, och inte lika på ett lika "industriellt" vis.
Ja, men inte ens det handlar tråden om. Revisionist eller inte, att folk ljugit om förintelsen är ett faktum. Artikeln nämner att det finns MINST 5000 sådana fall. Sånt här ger ju dessutom mer bränsle till revisionisterna.

Äckliga människor som ska försöka dra in pengar på andra människors lidande. Spysmiley vore på sin plats.

F ö så anser jag inte att tyskarna ska behöva betala en enda krona till någon. Det borde de slutat med för 50 år sedan.
Senast redigerad av HC47 2010-11-10 kl. 23:45.
2010-11-10, 23:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Äckliga människor som ska försöka dra in pengar på andra människors lidande. Spysmiley vore på sin plats.

Det står en hel del intressant om ämnet i boken "förintelseindustrin" av Norman G Finkelstein.
Väl värd att läsa om man inte gjort det.

Boken handlar om hur det uppstått en sorts industri där stora judiska organisationer i USA satt i system att pressa miljardbelopp ur Tyskland och Österrike med hänvisning till Förintelsen under andra världskriget. Boken beskriver hur detta sällan görs för de verkliga offrens skull, utan av ren girighet hos de inflytelserika judiska organisationer idag som bedriver verksamheten.

Observera också att Norman Finkelstein själv är jude. Det är ingen "antisemitisk" eller "revisionistisk"-litteratur.
2010-11-10, 23:49
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Det står en hel del intressant om ämnet i boken "förintelseindustrin" av Norman G Finkelstein.

Boken handlar om hur det uppstått en sorts industri där stora judiska organisationer satt i system att pressa miljardbelopp ur tyskland och Österrike med hänvisning till Förintelsen. Boken beskriver hur detta sällan görs för de verkliga offrens skull, utan av ren girighet hos de inflytelserika judiska organisationer som bedriver verksamheten.

Observera också att Norman Finkelstein själv är jude. Det är ingen "antisemitisk" eller "revisionistisk"-litteratur.
Har länge velat läsa den boken, men inte riktigt fått tillfälle. Gillar Finkelstein skarpt!

Att vissa försökt tjäna pengar på detta är såklart inget nytt, men det är sjukt. Att det dessutom används som ett politiskt vapen gör inte saken bättre.
2010-11-11, 10:21
Medlem
Citat:

Boken handlar om hur det uppstått en sorts industri där stora judiska organisationer i USA satt i system att pressa miljardbelopp ur Tyskland och Österrike med hänvisning till Förintelsen under andra världskriget. Boken beskriver hur detta sällan görs för de verkliga offrens skull, utan av ren girighet hos de inflytelserika judiska organisationer idag som bedriver verksamheten.

Fast sionister kallar honom för en "självhatande antisemit" eller nåt i den stilen
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in