• 1
  • 2
2010-11-10, 04:00
Medlem
Hallå där!

Jag har nu skummat igenom internet för att se ifall det finns sätt att öka skäggväxten. Många är skeptiska och det verkar inte finnas så mycket att göra. Några intressanta grejer som folk påpekar fungerar för dom.

- Mer träning och proteiner
- Massera huden och öka blodcirkulationen
- Irritera huden under en viss tid (skapa små sår eller använda mjukt sandpapper)
- Rogaine, som man tydligen skall smörja in och som används av många i USA
- Varmare klimat ökar skäggväxten
- Kallare klimat ökar
- Mer B-vitamin
- Mer solljus
- Tillföra testosteron

Något intressant en polare till mig har erfarenhet av är att hans skäggväxt, hår, naglar växte mycket bättre när han befann sig i Thailand i 3 månader. Oftast har utlänningar från varmare klimat mer hårväxt. Kan det ha något samband?

Rogaine verkar också intressant då det uppenbart verkar fungera väldigt väl för många.

Så vad tror ni? Kan något av detta ge resultat? Eller är det bara att acceptera? Har själv helt ok skäggväxt, hade gock gärna sett att den växt ihop sig lite mer. Är 20år så det kommer väl, hoppas jag!
Senast redigerad av samson123 2010-11-10 kl. 04:24.
Citera
2010-11-10, 04:02
Bannlyst
Snart kommer det komma folk in här i tråden och säga att du får mer skäggväxt av att raka dig. Det säger dom för att dom är efterblivna.

Nej, det finns ingenting du kan göra. Vänta, eller stå ut med att du har kass skäggväxt. Skaffa lösskägg om det känns jobbigt.

Ät hormoner kanske..
Citera
2010-11-10, 04:11
Medlem
joppemans avatar
https://www.flashback.org/sok/sk%C3%A4ggv%C3%A4xt
Citera
2010-11-10, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppeman
https://www.flashback.org/sok/sk%C3%A4ggv%C3%A4xt

Det stod inte mycket vettigt i dom trådarna, jag har kollat igenom de flesta då jag kommit fram till detta.

Står väldigt lite om tex Rogaine, som många verkar använda till håravfall? Men tydligen går det att applicera i ansiktet på något vis för ökad skäggväxt. Verkar vara populärt i USA, England och fungerar tydligen bra!

Finns ett forum där människor provat det och fått resultat. Tänkte höra om någon provat eller vet mer om det?
Senast redigerad av samson123 2010-11-10 kl. 04:16.
Citera
2010-11-10, 04:14
Bannlyst
Kobajs
Citera
2010-11-10, 04:18
Medlem
joppemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Nej, det finns ingenting du kan göra. Vänta, eller stå ut med att du har kass skäggväxt. Skaffa lösskägg om det känns jobbigt.

Det finns inga genvägar till det perfekta skägget.

Antingen får du eller inte. Är det så viktigt att ha hår i ansiktet?
Citera
2010-11-10, 04:21
Medlem
Citat:
Det finns inga genvägar till det perfekta skägget.

Antingen får du eller inte. Är det så viktigt att ha hår i ansiktet?

Rogaine verkade inte vara så bra. Tydligen måste man använda det regelbundet och oftast används det till håravfall.

Jag har skäggväxt, men hade gärna sett att det växte tätare och mer utspritt. Har mest på hakan och överläppen. Viktigt och viktigt, men jag tycker det är manligt och snyggt om man fixar det rätt.
Citera
2010-11-10, 04:22
Medlem
joppemans avatar
Var nöjd med dig själv som du är.
Citera
2010-11-10, 04:25
Medlem
Citat:
Var nöjd med dig själv som du är.

Det är jag. Men man kan väl få önska? Jag är 20 nu så förhoppningsvis kommer det mer hehe!
Citera
2010-11-10, 05:01
Medlem
blotarns avatar
Jag har en hatkärlek till mitt skägg.
Visst, det är trevligt att kunna odla skägg, men då kvarstår ju problemet att man måste raka sig varenda jävla dag. Skäggväxt är jobbigt, och en del av Satans påhitt!
Funderar ibland på att skaffa allvarliga brännsår i nyllet, som t.ex doppa det i frätande syra, så att skägget slutar växa.

Den dagen du har fullständig skäggväxt kommer du snarare förbanna dig över det, än att känna dig lycklig.
Senast redigerad av blotarn 2010-11-10 kl. 05:04.
Citera
2010-11-10, 05:50
Bannlyst
Ska raka pungen idag så om du PM:ar mig din adress så ska jag skicka håret och lite dubbelhäftande tejp till dig. Du kommer se grym och hårig ut. Btw kan raka röven med om du vill ha ett riktigt vikinga skägg.

Glöm inte lägga upp bilder på resultatet sen bara. Kan vara lite tovigt men det ser bara ballt ut.
Citera
2010-11-10, 06:10
Medlem
Zelogaths avatar
Jag minns att det fanns något i leksaksaffären man kunde köpa, såndär skämtartikel med någon vätska, och det skulle tydligen ge skäggväxt
Har alltid undrat sedan jag var liten parvel om det faktiskt var sant eller om det bara innehöll vatten typ någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in