Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Av ditt svar att döma har du helt missförstått TS frågeställning. Dessutom råder du TS att med lånade pengar investera i en och samma aktie, vilket är helt horribelt och stider mot alla grundläggande regler vad gäller aktiehandel.
Nja.. Min mening var inte att råda någon att med lånade eller egna pengar investera i en specifik aktie även om det lätt kunde tolkas så. Istället för "du" skulle jag skrivit "man". Min tanke var snarare att visa ett exempel på ett företag det gått riktigt bra för som dessutom bidrar med något till samhället i stort. Hoppas att jag därmed rett ut missförståndet.
Vad det sedan gäller "etiska fonder" är det endast du som föreslagit det som investeringsalternativ. Detta trots att du anser att "etiska fonder" endast är ett sätt för banker och mäklare att lura till sig pengar från naiva människor.
Naivt eller inte är min övertygelse att man utan större problem skulle kunna låna pengar för att investera i verksamheter man gillar och tror på och samtidigt tjäna på det. Jag skulle inte råda någon att göra det, men vad jag eller du tycker om idén som sådan har TS inte frågat om.