2010-11-11, 20:30
Medlem
huiops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag tror inte på att straffa alla tills att förstå men det är inte heller där vi är men samtidigt så tycker jag inte att det ger så mycket att dalta med de som förstör seriösa trådar.
Nu finns det ju mer än ett sätt att förebygga skräp på, och skulle man banna alla Flashbacks användare för att några skräpar så kan jag hålla med om att det är att straffa alla.

Men existensen av tex denna tråden kan väl knappast ses som ett straff mot alla som använder Flashback?
Citera
2010-11-11, 20:36
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huiop
Nu finns det ju mer än ett sätt att förebygga skräp på, och skulle man banna alla Flashbacks användare för att några skräpar så kan jag hålla med om att det är att straffa alla.

Men existensen av tex denna tråden kan väl knappast ses som ett straff mot alla som använder Flashback?

Fast jag ser inte något problem med att man/vi agerar hårdare mot OT eller one liners då det egentligen ligger i fas med tanken att FB är ett diskussionsforum. Pysslar man inte med att tramsa runt så ligger man inte heller i riskzonen. Så jävla enkelt är det.

När det kommer till E&S forumet så finns det fan inte något annan väg att gå än att rensa och rensa stenhårt då nivån där är under all kritik.
Citera
2010-11-11, 20:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Precis, till en person. Sen finns det tydligen x antal tusen som fortfarande besitter den tron.
Där håller jag inte med. Anledningen till att så många skriver den typen av värdelösa inlägg är att så många andra gör det. Är man dels tydlig med att de åker på tillsägelser - vilket jag brukar försöka vara, och dels ser till att plocka bort skiten så fort vi kan så tror inte längre x antal tusen medlemmar att det är så man ska bete sig på Flashback, och då har vi vänt trenden.
Citat:
Förresten, om man ska RP:a, vad ska man välja? Det är ju inte direkt OT, det är ju inte direkt Falsk Ryktesspridning vilket jag antar är mer på individnivå, och ett "antagligen..." är inte en ryktesspridning.
0.00 eller 0.03 duger fint. Själv bryr jag mig inte så mycket om vilken 0.xx-rubricering ni använder, jag kollar det ändå och gör en egen bedömning.
Citera
2010-11-11, 21:09
Medlem
huiops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Där håller jag inte med. Anledningen till att så många skriver den typen av värdelösa inlägg är att så många andra gör det. Är man dels tydlig med att de åker på tillsägelser - vilket jag brukar försöka vara, och dels ser till att plocka bort skiten så fort vi kan så tror inte längre x antal tusen medlemmar att det är så man ska bete sig på Flashback, och då har vi vänt trenden.
Ja, det finns ju många sätt att förtydliga att det inte är ett acceptabelt beteende. Att vara extra tydlig i trådar fungerar säkert lika bra som att tex skapa en sticky eller något annat sätt.

Men just det här problemet verkar kvarstå...
Citera
2010-11-11, 23:16
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 156.Thelema
Jag tycker det finns en väldigt enkel regel som alla borde följa. Innan du postar ett inlägg, fråga dig "tillför det här något till diskussionen?". Och jag kan garantera att 99% av alla inlägg som detta
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jag tycker att de stackars barnen ska få 200 fria våldtäkter var, så att de kan berika Sverige med sin underbara kultur och de storslagna framgångarna de har haft i sina egna länder!
Och kvinnorna ska vara glada över äran att bli berikade av sådana storslagna folkslag som somalier och araber!
inte tillför något överhuvudtaget.
Inlägget som du citerar var ett svar på det här svamlet:
Citat:
Ursprungligen postat av ZuXL
Det är inte lätt när man kommer som ensamkommande flyktingbarn ifrån oro krig och svält från en familj som inte har råd med ris på bordet och möts av den svenska rasismens kalla örfil.

Jag tycker de kan få slå på andra biblioteksgäster, jag tycker de får slå sönder biblioteket. De har rätt till det. Det är inte tillräckligt men det är en början för oss att kompensera allt ont vi gjort dem.
Jafan89 använder ZuXL's typ av resonemang för att poängtera det logiska felet i hans tänkande (bara för att man har det svårt så ger det inte en automatisk rättighet att bete sig som svin). Det är formulerat på ett sarkastiskt, rasistiskt och nedlåtande sätt men det relaterar ändå till ämnet som diskuteras.
Citera
2010-11-12, 00:50
Medlem
156.Thelemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Det är formulerat på ett sarkastiskt, rasistiskt och nedlåtande sätt men det relaterar ändå till ämnet som diskuteras.
Nej, det gör det inte, för ZuXL var också off topic. Frågan var inte vad vi skall göra med invandrare som kommer hit, utan om någon visste mer om vad som hänt på biblioteket.
Citera
2010-11-12, 02:37
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 156.Thelema
Nej, det gör det inte, för ZuXL var också off topic. Frågan var inte vad vi skall göra med invandrare som kommer hit, utan om någon visste mer om vad som hänt på biblioteket.
Så vad man ska göra åt biblioteket ingår inte i diskussionsunderlaget? Det trodde jag att det var okej att diskutera.
Citera
2010-11-12, 08:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Så vad man ska göra åt biblioteket ingår inte i diskussionsunderlaget? Det trodde jag att det var okej att diskutera.
Men finns det info någonstans att det verkligen rör sig om "blattar"?

Så här börjar många trådar. Deltagare i tråden antar att det är blattar som är skyldiga och vips kommer inlägg som i exemplen ovan att svämma över tråden.
Så kommer då info om att det rör sig om etniska svenskar - och vips försvinner de som har skrivit blatteinläggen. Det var tydligen inte intressant att diskutera själva brottet...
Citera
2010-11-13, 19:26
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men finns det info någonstans att det verkligen rör sig om "blattar"?

Så här börjar många trådar. Deltagare i tråden antar att det är blattar som är skyldiga och vips kommer inlägg som i exemplen ovan att svämma över tråden.
Så kommer då info om att det rör sig om etniska svenskar - och vips försvinner de som har skrivit blatteinläggen. Det var tydligen inte intressant att diskutera själva brottet...
Det är ju det man aldrig vet med tanke på mediacensuren. Är det blattar som begår brotten så framkommer det i stort sett aldrig i tidningarna men om det är svenskar så går man ut med namn och bild när man i fallen med blattiska gärningsmän inte hade gått ut med någon information alls. Därför är det inte alltid helt grundlöst att anta att gärningsmännen är blattar om man inte får namn eller annat som implicerar deras etnicitet. Ta exemplet med "lasermannen 2": så fort det kommer fram att gärningsmannen är finlandssvensk så skriker man ut att mannen var svensk; om de inte hade sagt det så hade man med ganska stor säkerhet kunnat gissa att det var en av Rosengårds många kulturberikare.

https://www.flashback.org/t1351262
https://www.flashback.org/t1352367
(Jag kan ge mig fan på att Aftonbladet också har gått ut med det men jag hittade ingen tråd om det och läser inte skvallertidningen.)

Biblioteket: ingen information förutom att "ungdomar" är där och svinar. Om du hade kunnat gå in på Ladbrokes och slå vad om huruvida det rörde sig om svenska eller utländska ungdomar, vad hade du satt dina pengar på?
Citera
2010-11-13, 22:26
Medlem
noonesnames avatar
TS glömmer det faktum att flashback till största del består av en samling upplysta själar. Då tycker jag att man också får räkna med diverse upplysta kommentarer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in