2010-11-09, 21:49
Medlem
jidddes avatar
Idag när jag var på jobbet ringde ett okänt nummer till min mob. jag svara och det var tyst så jag sa hallå en gång till och då började nån typ av automatisk telefonsvarare å parata hörde inte vad han sa pga dålig motagning.
5 minuter senare ringer det igen samma sak då förutom att jag hör han säga "hi this is frank" å så bröts samtalet pga av motagning.

Jag undrade va fan de där va, tänkte om någon drev med mej.

1 timme senare ringer det igen då är jag utomhus så jag hör vad han säger

-Hi! this is Frank. you know, the black sheep. Im caling from usa.

dum som jag var lyssnade jag inte klart på det, utan jag slängde på luren.

är det någon som vet vad fan de handlar om? eller råkat ut samma sak?
Citera
2010-11-09, 21:56
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiddde
Idag när jag var på jobbet ringde ett okänt nummer till min mob. jag svara och det var tyst så jag sa hallå en gång till och då började nån typ av automatisk telefonsvarare å parata hörde inte vad han sa pga dålig motagning.
5 minuter senare ringer det igen samma sak då förutom att jag hör han säga "hi this is frank" å så bröts samtalet pga av motagning.

Jag undrade va fan de där va, tänkte om någon drev med mej.

1 timme senare ringer det igen då är jag utomhus så jag hör vad han säger

-Hi! this is Frank. you know, the black sheep. Im caling from usa.

dum som jag var lyssnade jag inte klart på det, utan jag slängde på luren.

är det någon som vet vad fan de handlar om? eller råkat ut samma sak?

Tror att det är rätt dyrt att svara på dom där nummren.
Men iofs så brukar väl såna betalnr som ringer upp en vara från nigeria och inte från usa?
Citera
2010-11-09, 21:59
Medlem
jidddes avatar
jo man jag såg ju inte numret utaan de va okänt
Citera
2010-11-10, 16:30
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Tror att det är rätt dyrt att svara på dom där nummren.
Men iofs så brukar väl såna betalnr som ringer upp en vara från nigeria och inte från usa?

Det kostar ALDRIG att svara i telefon i Sverige! Det är ringa upp som man betalar för.
Citera
2010-11-10, 23:17
Medlem
Eh.. Är set bara jag eller luktar det reklam eller erbjudande från TELE2?
Deras svarta engelsktalande får Frank som de har i sin marknadsföring.
Tror de e lugnt

http://www.tele2.se/kundservice/jobba-med-frank.html
Citera
2010-11-11, 19:44
Medlem
jidddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Eh.. Är set bara jag eller luktar det reklam eller erbjudande från TELE2?
Deras svarta engelsktalande får Frank som de har i sin marknadsföring.
Tror de e lugnt

http://www.tele2.se/kundservice/jobba-med-frank.html

nej för fick veta igår att en kompis hade dom oxå ring å lämnat på hans telefonsvarare och han har telenor. så de måste va nån som driver med en.
Citera
2011-10-25, 22:42
Medlem
elonpelons avatar
jag fick ett sånt samtal idag men la på, nån som hört nåt mer om vad det här var?
Citera
2011-10-25, 22:46
Medlem
Frixys avatar
Kan det inte vara en sån där skämttjänst? Någon polare anger ditt nummer någonstans och så blir du uppringd med ett konstigt meddelande. Finns ju med Bert Karlsson exempelvis. Varför inte Frank?
Citera
2011-11-02, 15:32
Medlem
ataraktikas avatar
Det finns en App som heter Frank calls eller något liknande till Androidtelefoner, dvs du laddar ner appen den från din telefon och du kan busringa dina vänner och få de låta som att Frank pratar med personen i fråga.
Citera
2011-11-06, 05:45
Medlem
Zvis avatar
haha lureri de där
Citera
2012-07-15, 21:54
Bannlyst
Har också fått detta samtal ca 4 ggr det senaste dygnet, sista gången lyssnade jag igenom hela. Det är ett band som startar om efter ett tag, han frågar om ditt namn, ställer därefter ledande frågor som du förväntas svara "ja" på, höll tyst då jag inte vill bli inspelad e.d

Ringer från dolt nummer vilket är riktigt irriterande, någon som vet mer om detta?
Citera
2012-07-16, 00:24
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adalante
Har också fått detta samtal ca 4 ggr det senaste dygnet, sista gången lyssnade jag igenom hela. Det är ett band som startar om efter ett tag, han frågar om ditt namn, ställer därefter ledande frågor som du förväntas svara "ja" på, höll tyst då jag inte vill bli inspelad e.d

Ringer från dolt nummer vilket är riktigt irriterande, någon som vet mer om detta?

Det är med största sannolikhet en av dina "vänner" som vill skoja till det lite. De har laddat hem Frank-appen och trycker sedan på displayen vad som ska sägas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in