2010-11-09, 20:55
Medlem
.50cals avatar
Kommer precis hem från ICA, skulle ha min dagliga dos av kesella J/L men där fanns inget (jo bara äcklig jävla naturell) Får som svar från killen i kylen att jordgubb/lime utgår från arlas sortiment! VAFAN!???

Jag äter en burk om dagen och har så gjrot i ett halvår nu. Jag klarar ingen annan typ av kvarg (spyr direkt) vaniljen är OK, men det e knappt.

BILD på produkt: http://www.arla.se/Images/ProductImages_200/23077.jpg

Nu till mina funderingar:

Finns det jordgubb i något annat märke? Som säljs varT?

Jag funderar på att dra runt hela stan och köpa alla jordgubb/lime jag kan hitta. Men KAN MAN frysa in dom? Rätt upp och ner i orginalburk? Hur länge håller dom?

Att blanda naturell med saft, kanel, fil, mjölk, gainer osv är förbannat äckligt. Jag vill ha Jordgubb/Lime toppat med solrosfrön, som jag alltid har. Kan jag på något sätt uppnå detta med hjälp av naturell + what ever???

Jag har redan mailat arla och klagat/önskat , gör detsamma du!!!
Citera
2010-11-09, 20:57
Medlem
En reservplan tills det kommer in igen kanske är att mixa burken med en stor mängd färska/frysta jordgubbar? Blir inte samma smak men gott i alla fall
Citera
2010-11-09, 21:22
Medlem
Historiks avatar
jag tror inte att du kan frysa in dem, eller jo du kan men risken är att den blir vattnig / skär sig..
Citera
2010-11-09, 22:38
Medlem
Är det Jordgubbs/limesmaken med just kvarg som du gillar eller är det konsistensen bara?

Tänker att du skulle kunna uppnå samma resultat med turkisk yoghurt blandad med jordgubb och lite lime? Den är ju lite fastare än vanlig yoghurt och liknar kvarg..
Citera
2010-11-10, 00:00
Medlem
LadyGaga.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Finns det jordgubb i något annat märke? Som säljs varT?
Lidl säljer fruktkvarg i lite olika varianter, däribland jordgubb/lime. En burk på 500g kostar runt 13-15kr. http://lidl-linessa.com/images/conte...ruchtquark.jpg
Senast redigerad av LadyGaga. 2010-11-10 kl. 00:03.
Citera
2010-11-10, 16:28
Medlem
.50cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGaga.
Lidl säljer fruktkvarg i lite olika varianter, däribland jordgubb/lime. En burk på 500g kostar runt 13-15kr. http://lidl-linessa.com/images/conte...ruchtquark.jpg
Tack som fan! Billigt var det också! Får hoppas det inte smakar tyskt bara
Citera
2012-03-13, 01:18
Medlem
likeithards avatar
Kesella jordgubb/lime, var otroligt god.

Är lidls egna något att ha?
Citera
2012-03-13, 02:08
Medlem
Absintists avatar
Lidls jordgubbskvarg är riktigt najs, jag tycker den med lime inte är riktigt lika god som bara den med jordgubb men de går båda definitivt ner utan problem. Mitt problem är att jag alltid vill att en burk skall räcka mer än en dag, men det tar alltid slut direkt. Liksom ingen idé att ens sleva upp i en skål, kör ner skeden i burken direkt.
Citera
2012-03-14, 01:59
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absintist
Lidls jordgubbskvarg är riktigt najs, jag tycker den med lime inte är riktigt lika god som bara den med jordgubb men de går båda definitivt ner utan problem. Mitt problem är att jag alltid vill att en burk skall räcka mer än en dag, men det tar alltid slut direkt. Liksom ingen idé att ens sleva upp i en skål, kör ner skeden i burken direkt.

Nej, det är väldigt gott och slinker ner oförskämt lätt.

Kesella jordgubb/lime var ju nästan som efterrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in