Jag har länge fotat med en vanlig digitalkamera (Olympus, 10 MPX, enbart vissa begränsade inställningar: ISO, Macro, ljusinsläpp..). Nu är jag trött på att fota med en halvkass kamera som i bästa fall tar okej bilder men inte mer. Jag har börjat fota mycket mer det senaste året (främst porträtt och natur) och känner att jag helt och hållet växt ifrån min kamera. Jag har länge funderat på att skaffa en systemkamera och nu ska jag fan göra slag i saken, tänkte jag.
Jag har fått rådet från många att satsa på Canon, och då speciellt d50/d60. Jag är kanske mest intresserad av en begagnad d50, eftersom priset då blir bra mycket överkomligare jämför med en ny d60, fast kvaliteten förhoppningsvis inte skiljer sig speciellt mycket. Jag vill däremot inte ha en kamera typ Canon 450D, utan snäppet proffsigare systemkamera.
Vad är era åsikter/ erfarenheter kring d50-kameran? Och vad är ett rimligt pris för en begagnad sådan? Har ni kanske bättre förslag som passar mina önskemål? Jag vill ha en prisvärd, hyfsat lättanvänd kamera som inte är helt jävla enorm. Som är ljuskänslig och ganska all-round.
Tack på förhand