2018-06-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Hej hur kan vissa personer redan ha sett avsnitt 905?
Jag har letat på internet men kan bara hitta upp till 836?
Bump ingen vet
Citera
2018-06-09, 00:25
Medlem
Citat:
Bump ingen vet

Antar att det bara är mangan, som ligger före, och inte animen.
Citera
2018-06-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Antar att det bara är mangan, som ligger före, och inte animen.
Men mangan har väl inte avsnitt i nummer upp till 905 eller?
Citera
2018-06-11, 00:09
Medlem
Citat:
Men mangan har väl inte avsnitt i nummer upp till 905 eller?

Jag läser inte manga men sökte lite fort och på wikipedia står det att dom har släppts i Weekly Shonen Jump men inte i Tankōbon.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_One_Piece_chapters_(807–current)
"These chapters have yet to be published in a tankōbon volume. They were originally serialized in Japanese in issues of Weekly Shōnen Jump and in English in issues of Weekly Shonen Jump from April to June 2018."
Citera
2018-06-11, 01:35
Medlem
DangerDooms avatar
Numret på kapitel anime kontra manga är inte riktigt detsamma.
Jo, mangan är på kapitel 907.
Citera
2018-06-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Numret på kapitel anime kontra manga är inte riktigt detsamma.
Jo, mangan är på kapitel 907.
ah ok tack.
Citera
2018-09-11, 10:40
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag tycker om One Piece. Det är stor humor i serien och blandat med mycket seriösa inslag också och karaktärerna är intressanta. Älskar introt också verkligen. Bara drygt 700 avsnitt kvar tills jag är ikapp. 😂

Sadar tva ar senare... ar du ikapp an?
Citera
2019-05-06, 23:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bumpar tråden lite då jag tänkte ta mig an den tuffa uppgiften att ta mig an one piece universumet. Är både spel och anime intresserad (har dock lyckats undvika one piece av någon anledning) och tänkte plocka på mig två av spelen som finns, bland annat det senaste world seeker och tänkte varva det med att kika in animen också. Men det är ju typ 1000 avsnitt och 20 filmer så vart fan ska man börja liksom Tänkte starta lite lätt med dem första avsnitten och första filmen men sen tänkte jag hoppa lite mellan säsongerna och filmerna och undrar om det finns någon säsong eller film som sticker ut lite extra bland one piece fansen? Eller bara något enstaka avsnitt tillochmed som sticker ut lite. Eller ens bara vilken säsong som har den bästa OPn. Hörde precis öppningslåten hope som jag blivit lite kär i. Från säsong 20 om jag uppfattat det rätt så den ska jag väl kika in lite. Tar gärna emot lite ttips om det finns några aktiva one piece fans kvar här inne.
Citera
2019-06-20, 21:38
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bumpar tråden lite då jag tänkte ta mig an den tuffa uppgiften att ta mig an one piece universumet. Är både spel och anime intresserad (har dock lyckats undvika one piece av någon anledning) och tänkte plocka på mig två av spelen som finns, bland annat det senaste world seeker och tänkte varva det med att kika in animen också. Men det är ju typ 1000 avsnitt och 20 filmer så vart fan ska man börja liksom Tänkte starta lite lätt med dem första avsnitten och första filmen men sen tänkte jag hoppa lite mellan säsongerna och filmerna och undrar om det finns någon säsong eller film som sticker ut lite extra bland one piece fansen? Eller bara något enstaka avsnitt tillochmed som sticker ut lite. Eller ens bara vilken säsong som har den bästa OPn. Hörde precis öppningslåten hope som jag blivit lite kär i. Från säsong 20 om jag uppfattat det rätt så den ska jag väl kika in lite. Tar gärna emot lite ttips om det finns några aktiva one piece fans kvar här inne.

Jag är ett ganska hängivet fan av One Piece. Jag har sett 2-3 filmer, men de håller inte alls samma klass som animen, sämre handling osv. Men vissa av filmerna verkar utspela sig mellan vissa säsonger om jag minns rätt. Första halvan av One Piece är mer komisk (min favorit), de senare delarna är bra, men problemet ligger snarare i produktionen. Men de drar ut på avsnitten rejält med flashbacks osv. Så ett avsnitt kan "tappa" flera minuter bara för att de ska dra ut på handlingen.
Citera
2019-06-20, 22:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag är ett ganska hängivet fan av One Piece. Jag har sett 2-3 filmer, men de håller inte alls samma klass som animen, sämre handling osv. Men vissa av filmerna verkar utspela sig mellan vissa säsonger om jag minns rätt. Första halvan av One Piece är mer komisk (min favorit), de senare delarna är bra, men problemet ligger snarare i produktionen. Men de drar ut på avsnitten rejält med flashbacks osv. Så ett avsnitt kan "tappa" flera minuter bara för att de ska dra ut på handlingen.
Slutade med att jag blev tokförälskad i denna magiska serie så har gett mig fan på att se hela skiten rakt av. Är framme vid avsnitt 133 nu. Precis avklarat den episka alabasta sagan. Hoppade dock lite i början för att bekanta mig med hela crewen. Men detta är helt enkelt för bra för att hoppa känner jag. Sen om jag någonsin hinner i kapp vettefan, men kör så för nu iallafall. Vet inte senast jag blev så förälskad i en cast av karaktärer, spel, serie eller film inräknat.

Kan dock hålla med om att dem drar ut lite på det. Många avsnitt inleder med så mycket som 3-4 minuter flashbacks från tidigare episoder. Sen op och ed på det så är det kanske 15 min effektiv tid på ett avsnitt. Dem skulle ju lätt kunnat dra ned på hälften av alla avsnitt kan man tycka iallafall.

Håller med om humorn. Är väldigt rolig denna serie. Har skrattat flera gånger om när jag tittat på detta. Vilket kanske inte låter så mycket men är ganska "känslolös" av mig och har väldigt svårt att få fram känslor så är en ganska stor grej att denna serie lyckas med detta flera gånger om.

Har sett många bra animes men frågan är om inte denna är vassast.
Citera
2020-01-12, 17:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lustigt att gå tillbaka till detta inlägg typ ett halvår senare. Det som från början var tänkt att bara småkika lite på detta för att bekanta mig med universumet för att jag skulle spela några one piece spel har utvecklat sig till en besatthet kring denna anime. Det är det absolut bästa jag sett, spelat ja whatever. Film. Serier. Spel. One piece är på toppen av allt. Blev precis klar med levely arc i fredags. Avsnitt 890 är jag uppe på nu. Overkligt då jag egentligen tröttnar på långt gående serier. Men detta är något helt annat.

Karaktärerna. Världen. Allt är bara fantastiskt. Sammanhängande. Så många teman. Klass. Rasism. Humor. Action. Drama. Allt mellan himmel och helvete. Musiken är helt underbar. Älskar varje öppning. Brukar dra igenom en spellista med alla öppningar en gång om dagen till träningen. Framförallt har jag nu fastnat för super powers. Älskar hur välutvecklade alla karaktärer är. Alla backstories dem har. Även antagonisterna finner man sympati med många gånger. Wholecake island är ett bra exempel på detta med big mama. Katakuri. Och tillochmed kärringen brulee. För att inte tala om pudding. På tal om himmel och helvete.

Om jag inte finner någon annan mening med min existens så har jag iallafall one piece att luta mig tillbaka mot. Vill vara vid liv för att se slutet på denna historia och veta hemligheterna bakom alltihop. Såg någon intervju där oda sa att det var 70 % klart typ. Kommer inte ihåg när den gjordes dock. Men känns som att det finns material för minst 500 avsnitt till vilket skulle vara typ 10 år. Hoppas det inte tar så långt tid dock.
Citera
2021-01-04, 19:05
Medlem
Fan... jag som trodde ett nytt avsnitt kom ut igår. Tydligen paus tills på söndag.

Ett sjuhelvetes avsnitt väntar oss!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in