Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Jag är ett ganska hängivet fan av One Piece. Jag har sett 2-3 filmer, men de håller inte alls samma klass som animen, sämre handling osv. Men vissa av filmerna verkar utspela sig mellan vissa säsonger om jag minns rätt. Första halvan av One Piece är mer komisk (min favorit), de senare delarna är bra, men problemet ligger snarare i produktionen. Men de drar ut på avsnitten rejält med flashbacks osv. Så ett avsnitt kan "tappa" flera minuter bara för att de ska dra ut på handlingen.
Slutade med att jag blev tokförälskad i denna magiska serie så har gett mig fan på att se hela skiten rakt av. Är framme vid avsnitt 133 nu. Precis avklarat den episka alabasta sagan. Hoppade dock lite i början för att bekanta mig med hela crewen. Men detta är helt enkelt för bra för att hoppa känner jag. Sen om jag någonsin hinner i kapp vettefan, men kör så för nu iallafall. Vet inte senast jag blev så förälskad i en cast av karaktärer, spel, serie eller film inräknat.
Kan dock hålla med om att dem drar ut lite på det. Många avsnitt inleder med så mycket som 3-4 minuter flashbacks från tidigare episoder. Sen op och ed på det så är det kanske 15 min effektiv tid på ett avsnitt. Dem skulle ju lätt kunnat dra ned på hälften av alla avsnitt kan man tycka iallafall.
Håller med om humorn. Är väldigt rolig denna serie. Har skrattat flera gånger om när jag tittat på detta. Vilket kanske inte låter så mycket men är ganska "känslolös" av mig och har väldigt svårt att få fram känslor så är en ganska stor grej att denna serie lyckas med detta flera gånger om.
Har sett många bra animes men frågan är om inte denna är vassast.