Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-09, 15:36
  #1
Medlem
raevigaraevs avatar
Likt manga-tråden som finns ville jag starta anime-delen också, då jag tror att det finns ett stort gäng som inte läser One Piece. Allt som rör One Piece-animen diskuterar vi här. Från genomtänkta teorier till vilken karaktär som är coolast. Yes, precis allting!


Väldigt viktigt att ni håller er till animen, då det redan finns ett sort manga-forum för One Piece. Vill absolut inte se några spoilers.


Kan dra igång det hela med ett par frågor:
1) Är någon som vet vad låten i slutet på episode 474 heter?
2) Vad tror ni är Dragons ability? Min aning är att hans frukt tillåter honom att kontrollera vädret.
3) Då Eiichiro Odas (skaparen av serien) fantasi slår alla 3-åringars fantasier tillsammans undrar jag vad det kan finnas för frukter?
4) Vilka karaktärer är enligt er de grymmaste?

Har ni roliga scener får ni mer än gärna länka det

Lämnar över bollen till er! Hoppas att tråden blir lika lyckad som mangatråden.

/raevigaraev
Citera
2010-11-29, 23:28
  #2
Medlem
Du, ta och dra till en annan community: "hälften" av de här vet inte hur man uppskattar andras intressen.

Tyvärr skriker de högst också. Finns jättebra forum om du tittar runt lite, låt de här människorna leva i sin grotta och tälja flinta.

Syns där; don't let it get to you!
Citera
2011-08-27, 21:40
  #3
Medlem
Vilken tid släpps avsnitten på watchop.com?
kollade ikapp serien förra veckan och har väntat på 512an i en vecka nu.
Citera
2011-09-03, 15:29
  #4
Medlem
Folderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuuma
Vilken tid släpps avsnitten på watchop.com?
kollade ikapp serien förra veckan och har väntat på 512an i en vecka nu.

På watchop släpps avsnitten ungefär klockan 04:00 på söndagar.
Citera
2011-09-07, 21:30
  #5
Medlem
Drar igång tråden lite
Citera
2011-09-07, 22:07
  #6
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4l
Drar igång tråden lite
vill bara förtydliga för dig 3D2Y står det, 3D är överstruket. Nu kanske det blir lite lättare att spekulera. Själv vet jag ju redan vad som händer så vill inte skriva för mycket...
Citera
2011-09-07, 23:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
vill bara förtydliga för dig 3D2Y står det, 3D är överstruket. Nu kanske det blir lite lättare att spekulera. Själv vet jag ju redan vad som händer så vill inte skriva för mycket...
Man Tackar!
Citera
2011-10-13, 10:09
  #8
Medlem
Det är så sjukt jobbigt att vänta på nästa avsnitt nu alltså!

Jag kollar alltid med yibis releaser då de är bäst vad jag vet just nu och släpper även i 720p.

Men nu börjar de halka efter lite, 516 kom ut igår och var riktigt grymt medans andra subbers ligger på 518!

Jag vill ju se vidare men endast om de finns 720p.

Ska jag behöva lida och vänta på yibis tro, eller finns det något bra andra förslag av er kära flashbackare

One piece ftw!!
Citera
2011-10-14, 21:00
  #9
Medlem
PsychoactiveOils avatar
Är bara på 469 atm, kriget vid Marine HQ... Tror att Luffy & Doflamingo är de "grymmaste" i serien..

F.ö är Dragons frukt någon slags väderleks grej ...
Citera
2011-10-30, 11:24
  #10
Medlem
DangerDooms avatar
Va?! Blir förvånad att Anime-tråden är död! Episoderna efter återföreningen är ju så sjuka!
Speciellt nu när Luffy har lärt sig alla typer av Hakis!
Kan inte vänta på att episode 522 kommer ut!
Hoppas att Jinbei/Boa Hancock/Rayleigh går med! (Tror inte att Rayleigh kommer gå med i Straw Hats Crew men finns väl någon liten chans där)
Citera
2011-10-30, 11:51
  #11
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raevigaraev
Likt manga-tråden som finns ville jag starta anime-delen också, då jag tror att det finns ett stort gäng som inte läser One Piece. Allt som rör One Piece-animen diskuterar vi här. Från genomtänkta teorier till vilken karaktär som är coolast. Yes, precis allting!


Väldigt viktigt att ni håller er till animen, då det redan finns ett sort manga-forum för One Piece. Vill absolut inte se några spoilers.


Kan dra igång det hela med ett par frågor:
1) Är någon som vet vad låten i slutet på episode 474 heter?
2) Vad tror ni är Dragons ability? Min aning är att hans frukt tillåter honom att kontrollera vädret.
3) Då Eiichiro Odas (skaparen av serien) fantasi slår alla 3-åringars fantasier tillsammans undrar jag vad det kan finnas för frukter?
4) Vilka karaktärer är enligt er de grymmaste?

Har ni roliga scener får ni mer än gärna länka det

Lämnar över bollen till er! Hoppas att tråden blir lika lyckad som mangatråden.

/raevigaraev

2. Med tanke på att han är enligt regeringen "världens farligaste man". Man fick ju en ledtråd när de besökte Loguetown och när Luffy fick pisk av Smoke.
Som du sa så är väl hans kraft att kontrollera vädret men jag tror väl att han snarare har någon styrka såsom kraftiga orkaner/tornados, sen kan man ju tillägga att det minsta han gjorde där var ju att ta i
3. Jag håller med haha! Fleet Admiralen Sengokus frukt var ju riktigt ball, någon typ av Buddha kraft i kombination med Shockwaves.
Men förövrigt så finns det Zoan, som innebär att man kan transformera sig till något djur (te x Phoenix men han är ju trots allt Mystic Zoan) och Logia som innebär att den kan transformera sig till något element (alla 3 admiraler och Crocodile). Folk utan någon typ av Haki's kan inte göra skada på dem.

Och den mest basic är väl Paramecia som helt enkelt är någon form av omänsklig styrka.

4. Akainu är nog min favorit, speciellt över hur grym match han gav Whitebeard. Crocodile toppar jag även som en av mina favoriter, att liksom försöka döda Whitebeard framför hela Marinkåren och Whitebeards piratbesättning kräver stålballar!

Men vi får se hur det blir nu, Luffy och alla Straw Hats besitter nya häftiga krafter så vi får se hur det går!
Citera
2011-10-31, 18:33
  #12
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Va?! Blir förvånad att Anime-tråden är död! Episoderna efter återföreningen är ju så sjuka!
Speciellt nu när Luffy har lärt sig alla typer av Hakis!
Kan inte vänta på att episode 522 kommer ut!
Hoppas att Jinbei/Boa Hancock/Rayleigh går med! (Tror inte att Rayleigh kommer gå med i Straw Hats Crew men finns väl någon liten chans där)

Precis sett ikapp i Animen! Så sjukt grymt nu när Rayleigh tränat Luffy! Jag var dock jävligt förbannad på Fake-Straw hat crew och bara ville att luffy skulle döda dem, så det var riktigt nice när sentoumaru sa att att luffy inte var sådant skräp som de var, och när pacifistan sköt mot luffy och alla såg att det var honom och han dödade pacifistan med ett slag! Även väldigt nice att Hawk-eye tränat Zoro, han måste ju ha blivit galet mycket skickligare!

Tror inte att Rayleigh/Jinbei eller någon som de träffat nu kommer att joina deras crew, utan de kommer endast vara vänner och hjälpa varandra när det behövs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback