2016-04-21, 21:55
Medlem
Learys avatar
Jag har i skrivande stund inte sett längre än avsnitt 690. En sak ger mig huvudbry:

jag vet att logisk konsekvens får tänjas på i anime-serier men kan någon komma på en vettig förklaring som ryms inom vidden av OP-psykologi?
Citera
2016-06-23, 17:28
Bannlyst
Tänkte kolla på några avsnitt på One Piece idag, jag har inte kommit långt på serien än, det är en bra och rolig anime hittills.

Men det tar tid att ta sig dit serien är idag.
Citera
2016-09-23, 14:21
Avslutad
Nu har jag börjat kolla på denna serie när Naruto närmar sig mot sitt slut. Ganska många avsnitt att ta sig igenom
Citera
2016-09-23, 14:27
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Nu har jag börjat kolla på denna serie när Naruto närmar sig mot sitt slut. Ganska många avsnitt att ta sig igenom

700 eller nagot va? Vet att min polare sag ikapp serien pa ett par manader nar han borjade kika for nagra ar sedan.

Ge det ett halvar. Det gar snabbt. Vill du komma ikapp annu snabbare skiter du i animen och laser mangan.

Animen ar INTE ok efter 200-300 episoder.
Citera
2016-09-24, 00:11
Medlem
Domyojis avatar
Var aldrig nagot jag uppfattade eller tankte pa (animen kanske har lagt ytterligare fokus dar till skillnad fran mangan, jag vet inte) - skulle val mojligen se det som ett tecken pa radsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Leary
Jag har i skrivande stund inte sett längre än avsnitt 690. En sak ger mig huvudbry:

jag vet att logisk konsekvens får tänjas på i anime-serier men kan någon komma på en vettig förklaring som ryms inom vidden av OP-psykologi?
Citera
2016-10-29, 17:04
Bannlyst
Jag tycker om One Piece. Det är stor humor i serien och blandat med mycket seriösa inslag också och karaktärerna är intressanta. Älskar introt också verkligen. Bara drygt 700 avsnitt kvar tills jag är ikapp. 😂
Citera
2016-12-19, 20:30
Medlem
Synd att denna tråd inte är särskilt aktiv. Tycker om animen mer än mangan eftersom det är mer känsla i det. Håller just nu på att rewatcha serien och såg nyss klart Luffy vs Lucci fighten (den bästa i serien imo).
Citera
2017-02-09, 09:52
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kire12
Synd att denna tråd inte är särskilt aktiv. Tycker om animen mer än mangan eftersom det är mer känsla i det. Håller just nu på att rewatcha serien och såg nyss klart Luffy vs Lucci fighten (den bästa i serien imo).

Animen var kunglig som fan fram till och med Skypiea (avsnitt 150 men motsvarade nastan 30 volymer - jamfort med de 600 avsnitten efter som motsvarar 40 volymer)

Skypiea var fortf. bra men var borjan pa utdragelsen... och tbh, sista avsnittet jag nagonsin sag var 220 eller nagot vet jag (har det uppskrivet) - det var nar de slogs mot Ao Kiji forsta gangen dar, precis innan Water 7. Bra tider.

Kan tanka mig att Water 7 och Enies Lobby fortf. var bra... tung fight ocksa indeed. Fan... var over 10 ar sedan jag laste det dar man borjar kanna sig gammal.

Sedan dess har det varit manga for hela slanten, och sporadiskt satt animen nagot avsnitt da och da.
Citera
2017-07-21, 17:03
Medlem
Bra anime men en massor av fillers. Man började ju titta när det var kanske 500~ avsnitt redan, och då var det inte värsta problemet för man kunde bara skippa allt skit som drog ut animen så jävla hårt. Nu när man har kommit ikapp med den är det lite värre, tror inte det är en fillersässong nu men de drar ju ut på avsnitten, inte minst har de 5:30 lång intro med recap utan allt går så jävla segt. Innan så skippade man det mesta bara när det blev så.

Hade animen haft hälften så många avsnitt nu så hade den varit bland de bästa. Men hur ska man ge betyget om man räknar med allt? I övrigt uppskattar jag den, den är underhållande och man vet vad man väntar sig gällande fillers osv så det blir inte en besvikelse längre. Inte har man annat att välja på direkt heller.
Citera
2017-07-21, 18:11
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Bra anime men en massor av fillers. Man började ju titta när det var kanske 500~ avsnitt redan, och då var det inte värsta problemet för man kunde bara skippa allt skit som drog ut animen så jävla hårt. Nu när man har kommit ikapp med den är det lite värre, tror inte det är en fillersässong nu men de drar ju ut på avsnitten, inte minst har de 5:30 lång intro med recap utan allt går så jävla segt. Innan så skippade man det mesta bara när det blev så.

Hade animen haft hälften så många avsnitt nu så hade den varit bland de bästa. Men hur ska man ge betyget om man räknar med allt? I övrigt uppskattar jag den, den är underhållande och man vet vad man väntar sig gällande fillers osv så det blir inte en besvikelse längre. Inte har man annat att välja på direkt heller.

Håller helt med att de drar ut på kapitlen som fa-an, känns lite mer nu på sistone faktiskt.
Dock fillers är det ju inte så mycket utav? 3-4 efter varje arc.
I jämförelse med Naruto så är detta ingenting.
Citera
2017-09-07, 09:53
Medlem
Domyojis avatar
Ja, egentligen var One Piece nastan fillerfri och bra till efter Alabasta (forsta 150 episoderna,
som tillsammans motsvarade 28 bocker ungefar)

Skypiea blev lite, dock bara lite segare, och sa fortsatte det, jag slutade kolla vid avsnitt 220,
tror jag, och hoppade darefter pa mangan.

Pa den tiden gick mangan fort och animen fortare, sedan planades det ut och nu ar bada at helvete. Jag har svart att forsta psykologin hos manniskor som ens statt ut med animen efter (om inte) Enies Lobby sa iaf time skipet.

Tycker nastan de 100 filler-avsnitten Naruto slappte kanns chill jamfort med denna cirkus.

Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa

Citera
2018-05-29, 21:02
Medlem
Hej hur kan vissa personer redan ha sett avsnitt 905?
Jag har letat på internet men kan bara hitta upp till 836?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in