Ja, egentligen var One Piece nastan fillerfri och bra till efter Alabasta (forsta 150 episoderna,
som tillsammans motsvarade 28 bocker ungefar)
Skypiea blev lite, dock bara lite segare, och sa fortsatte det, jag slutade kolla vid avsnitt 220,
tror jag, och hoppade darefter pa mangan.
Pa den tiden gick mangan fort och animen fortare, sedan planades det ut och nu ar bada at helvete. Jag har svart att forsta psykologin hos manniskor som ens statt ut med animen efter (om inte) Enies Lobby sa iaf time skipet.
Tycker nastan de 100 filler-avsnitten Naruto slappte kanns chill jamfort med denna cirkus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sipofa
Bra anime men en massor av fillers. Man började ju titta när det var kanske 500~ avsnitt redan, och då var det inte värsta problemet för man kunde bara skippa allt skit som drog ut animen så jävla hårt. Nu när man har kommit ikapp med den är det lite värre, tror inte det är en fillersässong nu men de drar ju ut på avsnitten, inte minst har de 5:30 lång intro med recap utan allt går så jävla segt. Innan så skippade man det mesta bara när det blev så.
Hade animen haft hälften så många avsnitt nu så hade den varit bland de bästa. Men hur ska man ge betyget om man räknar med allt? I övrigt uppskattar jag den, den är underhållande och man vet vad man väntar sig gällande fillers osv så det blir inte en besvikelse längre. Inte har man annat att välja på direkt heller.