2010-11-09, 14:35
Medlem
Hej!

Nu har dotra min fått tag i en bläckpenna och ritat krummelurer på min skärm, är det någon som har ett konkret tips på vad man skall använda för att få bort det. Om det nu går att få bort.

Det är en vanlig LCD skärm, matt yta om det gör någon skillnad.

Mvh J
Citera
2010-11-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova.SS
Hej!

Nu har dotra min fått tag i en bläckpenna och ritat krummelurer på min skärm, är det någon som har ett konkret tips på vad man skall använda för att få bort det. Om det nu går att få bort.

Det är en vanlig LCD skärm, matt yta om det gör någon skillnad.

Mvh J

Smärgelduk 40 korn fungerar som en dans...
Skämt åsido, bläck borde inte vara omöjligt att få bort, börja med att testa med T-sprit eller klotterväck (borde finnas i färghandeln) eller liknande produkt, och jobba dig uppåt i elakhetsgrad. Bensin el. liknande är förmodligen inte bra. Men testa att rita på en liknande yta och se vad som fungerar. Testa sen på ett litet område i hörnet på skärmen för att se om den tar skada.

/Hast
Citera
2010-11-09, 22:54
Medlem
PeterNosters avatar
Är det verkligen en bläckpenna? Är det inte en filtpenna av nåt slag?
Citera
2010-11-09, 23:35
Medlem
vonOlofs avatar
Gelé-alkohol från apoteket, alltså sådant som man kan ha med sig i fickan och tvätta händerna med i snuskiga miljöer, brukar funka om man är väldigt försiktig samt inte applicerar för mycket åt gången.
Citera
2010-11-12, 14:58
Medlem
80 Procentig Estnisk fulvodka var det som fungerade. Vart riktigt bra. Så T-Sprit hade säkert fungerat lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in