2010-11-09, 12:52
Medlem
Gitaxs avatar
Tjenare min dator har börjat lagga satan när jag lirar spel på sistone. Skulle ni kunna hjälpa mig och säga vad jag ska göra? Vad för något borde jag uppgradera? Jag har ingen aning, tack på förhand.

"Stats"

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz (2 CPUs), ~ 2.3 GHz
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GT
Minne: 2046 MB RAM

Om det finns några andra grejer jag bör nämna om min dator så säg till.
Citera
2010-11-09, 12:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Om du upplever lagg kontinuerligt tycker jag du ska höra av dig till din ISP och höra om det är några driftstörningar i ditt område, eller testa med att sätta i ett annat nätverkskort.
Vore också bra att veta din uppkoppling.

Om du däremot stör dig på att du får låg fps, alltså att det blir hackigt så tycker jag inte det är så konstigt, du har rätt lite ram, ett gammalt grafikkort (jag har samma och det märks att kortet börjar få några år på nacken) och CPUn är också medelmåttig.

Vill du bli av med det så får du sikta in dig på något vettigt uppgraderingskit.
Citera
2010-11-09, 13:04
Medlem
Gitaxs avatar
Tack så mycket! Syftade nog mest på fps lagg.
Citera
2010-11-09, 13:11
Medlem
Så det det blev bara så en dag?

Då ska du installera om Windows. Du kan samtidigt ta bort och skapar nya partitioner som snabb formateras om du ändå rensar. Efter ett tag samlas skräp i Windows som får datorn att gå långsammare. Det behövs göras oavsett vilka delar de andra tycker att du ska byta.

Tro du mig inte kan du skaffa en extra hårddisk och installera på den.

Edit:
När du lägger in drivrutiner, program , codec mm måste du läsa för ibland fråga de om du vill ha sånt du inte bett om. Extra program, lägga in demo spel, byta start sida på webbläsaren osv.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-09 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in