2010-11-09, 11:35
Medlem
Jag funderar på att investera i små lägenheter utomlands. Tänkte på Turkiet,Kanarieöarna,Kap Verde,Florida eller Brasilien.
Någon som har erfarenheter av detta?
Prisläge,uthyrningsmöjligheter,trygghet,säkerhet osv.
Jag har själv inga erfarenheter så all hjälp mottages med största tacksamhet!
Citera
2010-11-09, 16:25
Medlem
Starvids avatar
Varför vill du göra detta? Det är ju inte direkt så att det är ont om andra saker att placera sina pengar i.
Citera
2010-11-09, 17:08
Bannlyst
Låter omständligt och osäkert.

Vad är poängen?
Citera
2010-11-10, 14:15
Medlem
Är du medborgare i något av dessa länder eller är du EU medborgare?
Jag skulle nog rekommendera att satsa inom EU om du inte är medborgare i t.ex Kap Verde.
I Portugal och Spanien har lägenheter i södra delen fallit med 40% i pris, så visst är det köpläge nu.
Citera
2010-11-10, 16:55
Medlem
Varför bryr man sig om att svara om man inte har något konkret att komma med....
Hoppas det finns någon som vill dela med sig sina erfarenheter. Mest intressant i nuläget är Antalaya Turkiet!
Citera
2010-11-11, 00:26
Medlem
Har egentligen inte heller något vettigt att komma med men jag skulle nog ändå kolla närmare på områden som inte varit utsatt för massturism de senaste 40 åren och därav en utvecklad marknad, så typ stryka kanarieöarna, brasilien borde vara intressant med tanke på att det känns som att landet kommer utvecklas snabbt. Tänker på thailand tex, där skulle man köpt hus för senast 10 år sedan, nu är priserna inte lika roliga längre. Att köpa mark är annars en ide, där kan man tydligen göra klipp i sydamerika. Eller varför inte köpa ett hus i drabbade områden i Usa efter bostadskrisen för några tusen dollar och hoppas på det bästa?=) Vilket iofs har sjukt stora risker men ändå.. Och säkert sjukt mycket pappersarbete.. Men som sagt, bara massa gissningar
Citera
2010-11-11, 16:53
Medlem
Jag förstår hur du menar men man kan ju fynda av engelsmän nu på Kanarieöarna eventuellt.
Tack för dina funderingar.
Citera
2011-01-24, 23:38
Medlem
Mergoss avatar
Jag vet att detta är jäkligt långsökt för en svensk men du borde verkligen kolla upp Albanien/Kosovo om du har någon möjlighet till det.
Ja, jag är alban själv från Kosovo och jag själv är väldigt sugen på att göra det i framtiden då det i vissa delar av Albanien och Kosovo strömmar med turister på sommaren, (oftast albaner som bor utomlands)

Kan vara något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in