Citat:
Ursprungligen postat av MissaJooden
Men gget kom ju frst... djur la ju gg LNGT innan det fanns hnor
(ja OT men nd)
Det handlar ju om vart man definierar en hnas insteg i evolutionen. 99% en hna och 1% fregende ras, eller lite mer ptagligt som kanske 51% hna och 49% fregende ras, r det d en hna? Den r ju trots alls mer hna n inte hna. Om antingen denna 51% hna d lgger ett gg s kommer d ur gget en minst 51% hna och s fortstter det och procenten kar. Men om en 49% eller 50% hna lgger ett gg och det blir en en procent med hnig hna som kommer ut gget, kom d inte frst "ickehnan" frst?
Br tillgga att jag r otroligt dlig p att hantera siffror, men jag tror du/ni fattar pongen

Den enda logiska frklaringen till hnan som jag kan komma p mste vara att ngonting likt en hna mste ha lagt ett gg som sedan blev en hna.
Tnkte applicera samma logik p gud, har gud alltid varit "Gud"? Och med logiken 'andra' applicerar p gud och guds existens s menar de att allting som finns mste ha haft en intelligent design, "ngonting mer" n bara slumpen. Och d mste ju rent faktiskt ngonting nnu mer avancerad och komplex n gud ha skapat gud, som i sig mste vara ett oerhrt avancerad och komplex ting som skapat unisverum.
r d inte gud gravt underlgsen den ursprungliga intelligensen, som i sin tur mste ha skapats av ngonting nnu mer komplex? Och s fortstter det i en okonceptualiserad evighet. Kanske r vi de nya "gudarna" eftersom vi ocks skapar egna universum i spel och p internet. Fr jag menar, vi r ju trots allt den absolut mest verlgsna intelligensen som vi knner till och om vi skapades s kanske det betyder att det r vran tur att skapa?
Fr vrigt s tror jag absolut inte p ngonting s (som jag sagt frut, men ordvalen r fortfarande de jag upplever beskriver det bst) infantilt, arrogant, perverst och egocentriskt som en gud, flera gudar eller "Gud".