2010-11-09, 04:18
Medlem
Zomrazils avatar
För några veckor sedan var jag på statoil mitt emot gasklockan i Göteborg. Vid parkeringsplatserna såg jag två snutar stå och snacka med en ivandrarunge på en cykel, blev lite fundersam eftersom jag inte såg någon polisbil. Kikade på de andra bilarna och såg en stor vit skåpbil med tonade rutor, men genom den ena rutan lös det, tittade lite mer noga och såg 2 - 3 personer inne i skåpbilen samt en datorskärm som lös tillräckligt kraftigt för att visa alla konturer inne i bilen.

När jag var där igen för några dagar sedan stod samma skåpbil där, så jag undrar om någon vet vad polisen sysslar med där egentligen. Är det någon form av spaningsarbete tro?

Hoppas att jag la tråden på rätt ställe.
Citera
2010-11-09, 05:36
Medlem
borat_xs avatar
Tjena!
Ja det stämmer bra att vi håller på och spanar lite där. / Polisen
Citera
2010-11-09, 05:47
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borat_x
Tjena!
Ja det stämmer bra att vi håller på och spanar lite där. / Polisen

Oj vad rolig min herre var nu då.
Citera
2010-11-09, 08:30
Bannlyst
Det är CIA som skyddar sina intressen
Citera
2010-11-09, 08:33
Medlem
Vattenspanns avatar
Nu var det längesen jag var i Göteborg men det ligger väl fortfarande en del gasrelaterade grejer där inåt har jag för mig. Kanske nån som hotat med att spränga skiten eller nåt? Låter visserligen inte speciellt sannolikt. Dom står inte så att dom kan övervaka trafiken på leden? Känns rimligare..
Citera
2010-11-09, 20:50
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Nu var det längesen jag var i Göteborg men det ligger väl fortfarande en del gasrelaterade grejer där inåt har jag för mig. Kanske nån som hotat med att spränga skiten eller nåt? Låter visserligen inte speciellt sannolikt. Dom står inte så att dom kan övervaka trafiken på leden? Känns rimligare..

Jo det gör dom visserligen, men vad kollar man efter då när man sitter ett gäng poliser i en skåpbil med datorer i?
Citera
2010-11-09, 21:11
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Jo det gör dom visserligen, men vad kollar man efter då när man sitter ett gäng poliser i en skåpbil med datorer i?

Det vet jag så klart inte men det känns rimligare än att dom spanar efter nån i flera dar på ett ställe. Särskilt kring gasklockan.
Citera
2010-11-09, 21:17
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Det vet jag så klart inte men det känns rimligare än att dom spanar efter nån i flera dar på ett ställe. Särskilt kring gasklockan.

Jo att spana efter en person på samma ställe i ~2 veckor känns ju ganska konstigt. Men funderar på om det kanske är som du sa tidigare, att de övervakar något därikring. Vet inte vad det finns där riktigt förutom en lastbilsterminal, renova och gasgrejerna som du nämnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in