Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-09, 01:20
  #1
Medlem
krieghammers avatar
Jag var nu i helgen på en klubb med maskeradtema. Man kunde klä ut sig till vadsom sålänge man kom utklädd stod det.
Då dök alltså ett sällskap med unga killar upp varav en hade på sig en ss uniform med järnkors och massa hakkors å hela alltet. på stället där vi var fanns säkert en 300 pers och ganska många var ju inte svenska då, detta ägde rum i Malmö för övrigt.. Då blev alltså denna killen först ombedd att dra därifrån och verbalt förolämpad av andra gäster. Varpå den uniformerade killen inte stack bröt ett slagsmål upp.
Det hela slutade med att killen fick knytnävsslag i ansiktet och knuffades/sparkades ut av andra gäster.
Ordningsvakterna stod sedan å snackade med den uniformerade men jag tror inte det hände så mycke mer sen...

Han som bar på uniformen må ha varit rasist, men jag tyckte inte att han på något sätt visade det eller sa något rasistiskt till de personer som började tjafsa med honom. Är det förbjudet att bära på hakkors på en maskerad, och ska kläder och symboler i sig innebära hets mot folkgrupp eller vad som?

Visst jag kan hålla med om att det skickar lite vibbar och vissa kan tycka det är förjävligt, men inte ska det väl resultera i att någon blir misshandlad? Speciellt om det är en maskerad!?
Citera
2010-11-09, 01:25
  #2
Medlem
UAAs avatar
Nja, asså man kan göra ett argument för att det är högst olämpligt. De bad han att gå, han vägrade. Ok, bra början, men istället för att ta till nävarna så skall man uppsöka värden för festen och ta det den vägen. Att ta till nävarna är ett tecken på dålig impulskontroll och typiskt dräggbeteende.
Citera
2010-11-09, 01:27
  #3
Medlem
Judehat är ju något som nazister och folk som bor i Malmö har gemensamt?

Man ska få vara utklädd till vad man vill.
Citera
2010-11-09, 01:28
  #4
Medlem
krieghammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Nja, asså man kan göra ett argument för att det är högst olämpligt. De bad han att gå, han vägrade. Ok, bra början, men istället för att ta till nävarna så skall man uppsöka värden för festen och ta det den vägen. Att ta till nävarna är ett tecken på dålig impulskontroll och typiskt dräggbeteende.

Men hur är det olämpligt? kommer ju massa me folk som är utklädda till soldater...
Visst dom flesta som kommer signalerar ingen direkt tillhörighet till någon nation men det är väl lika fel att döda folk vilket land du än tillhör? Dessutom är jag säker på att om någon kommer utklädd som jänkare eller rysk soldat blir det inget snack..
Citera
2010-11-09, 01:30
  #5
Medlem
Barreletos avatar
Det är väl från person till person, mina vänner med invandrarbakgrund hade förmodligen enbart skrattat lite och inte tänkt på det mer. Men som sagt det finns andra som tar det mer personligt och det kanske är ett känsligt område, vem vet. Hursomhelst som du säger det var trots allt en maskerad och man fick klä ut sig till vad man ville så. Eller så kanske en "kulturberikare" enbart använde hans utklädad som ursäkt för att få möjligheten till att spöa på någon. "Walla trodde det var Hitler, abo"
Citera
2010-11-09, 01:34
  #6
Medlem
Opppes avatar
det ända jag kan relatera till är att när jag hade studentskiva så hade vi krigstema och då kom en av våra polare som hitler och grymt bra unifrom, han var nog mest uppskattad på hela festen inte för att någon var rasist men för han var så bra utklädd!

Så jag tycker inte det är fel alls utan maskerad är maskerad man klär ut sig!
Citera
2010-11-09, 01:34
  #7
Medlem
Med tanke på att det är Malmö så skulle jag iaf inte våga... Laserturken kanske är och härjar...
Citera
2010-11-09, 02:23
  #8
Medlem
Å ena sidan tycker jag att det är jävligt löjligt att reagera så på en klädsel. Personligen hade jag inte brytt mig alls, även om jag hade funderat lite på att det faktiskt kan vara känsligt för andra.

Däremot är din kompis ganska korkad om han inte förväntar sig problem när han gör så. Att det skulle finnas idioter där som inte kan ta det för vad det är, är ganska sannolikt.
Citera
2010-11-09, 02:51
  #9
Medlem
The Crashs avatar
Idioter som gav sig på honom. Att han valde en nazistuniform är hans val, även om det kan tyckas vara opassande.
Så länge han skötte sig ser jag inte problemet.
Citera
2010-11-09, 07:59
  #10
Medlem
Spashs avatar
Tycker det är fel att han blev misshandlad för det, men det är ju en aning opassande.. SS uniform, i malmoe dessutom..
Citera
2010-11-09, 08:10
  #11
Medlem
Fräsigt. Precis den outfitten jag hade valt om inte plånboken ömmade. Tack, då vet man hur det går.
Citera
2010-11-09, 08:32
  #12
Medlem
har du rasistiska/nazistiska symboler så blir det hets mot folkgrupp som brottsrubricering på uniformsnissen.

sen kan man ju undra vilken avsikt han hade me o ha den... kanske bara för att det var lite roligt för det var det.

hade de vart OK. om en blatte haft uniformen på sig??? ja troligen... , än bättre om en paleistiner haft den på sig då hade ALLA tyckt att det hade vart jättefestligt.

lite kul var det iallafall...


mvh.T
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback