2010-11-09, 01:09
Medlem
htmls avatar
Tja, har nu tänkt köpa en ny telefon. Tänkte bara höra, om jag beställer telefonen från halebop med kontantkort, kommer då telefonen att vara låst till halebop eller gäller det bara om man köper telefonen med abonnemang?

Tack!
Citera
2010-11-09, 01:19
Medlem
halebopp!!! ursäkta va ba tvungen. OT: brukar ju oftast vara om du beställer mobilen med kontantkort så brukar den fungerar med andra kort också, med abbonemang brukar det vara låst.

sapo
Citera
2010-11-09, 01:23
Medlem
htmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapo
halebopp!!! ursäkta va ba tvungen. OT: brukar ju oftast vara om du beställer mobilen med kontantkort så brukar den fungerar med andra kort också, med abbonemang brukar det vara låst.

sapo

Var bara tvungen att vadå?

Jo det är sant, kan nog vara så. Tänkte beställa mobilen därifrån men skaffa annat abonnemang istället, så man vill ju vara säker på att det fungerar
Citera
2010-11-09, 09:33
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapo

sapo
Dem skiljer inte på om den säljs med kontantkort eller abb när det handlar om branding och låsning.
Citera
2010-11-09, 15:52
Medlem
htmls avatar
Alltså kommer den vara låst till halebop även om jag köper med kontantkort?
Citera
2010-11-10, 08:14
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av html
Alltså kommer den vara låst till halebop även om jag köper med kontantkort?
Maila halebop för bästa svar, låser inte alltid alla telefoner.
Citera
2010-11-10, 15:43
Medlem
htmls avatar
För de som läser tråden, och kanske också undrar så har jag nu fått svar av halebop.

Här,

"Det är endast Iphone som är operatörslåst till oss. Alla andra telefoner skall fungerar med andra operatörers sim-kort i dem."

Citera
2010-11-10, 19:23
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av html
För de som läser tråden, och kanske också undrar så har jag nu fått svar av halebop.

Här,

"Det är endast Iphone som är operatörslåst till oss. Alla andra telefoner skall fungerar med andra operatörers sim-kort i dem."

Perfekt, kanonbra att veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in