• 1
  • 2
2010-11-08, 20:50
Medlem
Nu är de så att jag gått från att varit nöjd med en prilla till att nu snusa 2 prillor åt gången, snusar general portion & inte fan känner jag någon smak ändå? Dosan är ny och snusen är fortfarande fuktig.
Vad är fel? Bör jag byta märke eller gå över till lös snus? ..
Behöver något starkare som sagt.. o nej jag tänker inte sluta för nikotinet ger effekt men jag gillar smaken också..

Har snusat o rökt regelbundet i 2 år och hållt på totalt i 4 år, har inte dåligt med saliv i munnen heller.. inte vad jag märkt.. är detta vanligt?
Citera
2010-11-08, 20:51
Bannlyst
Börja snusa grov eller kör upp fler prillor i käften. Snusa lös är ju även det ett alternativ.
Citera
2010-11-08, 20:52
Medlem
NaturalBornChillers avatar
byt till lös. När jag hade snusat portion 1år så övergick jag till lös för att det gav mer smak och rann bättre.

EDIT: eller lägg snusen ovanligt långt bak i läppen så det rinner på ordentligt. Så gör jag med tampongsnus iaf.
Senast redigerad av NaturalBornChiller 2010-11-08 kl. 21:05.
Citera
2010-11-08, 20:53
Medlem
mowss avatar
Prova odens extra starka, smakar så mycket så man vill spy.
Citera
2010-11-08, 20:54
Medlem
MrGrinchs avatar
Ja ta in snusen i munnen o tugga på den... eller gör som en kaar o snusa lös.
Citera
Medlem
phillebollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Börja snusa grov eller kör upp fler prillor i käften.

skulle säga detsamma grov är ett jävligt bra alternativ, det kommer du defenetivt känna av kan starkt rekkomendera rapén det bästa grova alternativet enligt mig
Citera
Medlem
Ok, men snusa lös är ju inget jag tänkt göra på heltid då jag idrottar och det funkar inte så bra (ishockey) en smäll o de flyger lössnus om man har otur då.

Starkaste portionssnuset = ? Ingen whiskeysnus eller sånt, riktigt snus som smakar tobak eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av mows
Prova odens extra starka, smakar så mycket så man vill spy.
Smakar inte alls starkt? dem brukar man njuta av, men säljs ju inte överallt heller..

Rapé är inte heller starkt, det är ju white i grund o botten iallafall. smakar inte mycket alls bara sött..
Citera
2010-11-08, 20:58
Medlem
apatileos avatar
Vet vad du menar, pröva med denna (personlig favorit).

http://www.buysnus.com/snusbrand/Gen...k_Portion.aspx
Citera
2010-11-08, 20:59
Medlem
Zomrazils avatar
slicka och bit lite på snusen, så brukar jag göra när jag snusar portion för att det smakar så förbannat lite annars.
Citera
2010-11-08, 21:06
Medlem
zamzirks avatar
Testa att variera smakerna ?
Citera
2010-11-08, 21:14
Medlem
helikopetrs avatar
har upplevt samma sak några gånger och då är det så enkelt att man byter till en annan sort i en vecka.
Citera
2010-11-08, 21:17
Medlem
mowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanished

Smakar inte alls starkt? dem brukar man njuta av, men säljs ju inte överallt heller..

Rapé är inte heller starkt, det är ju white i grund o botten iallafall. smakar inte mycket alls bara sött..
Ok kanske inte är starkt men det är riktigt äckligt.
Jag brukar köpa massa olika sorter varje gång så jag kan variera lite. Då hinner det inte bli helt smaklöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in