2010-11-08, 18:53
Medlem
Hejsan!

Har skummat runt lite men inte hittat något som hjälper mig. Är kanske en oerfaren sökare när det kommer till detta, så skäms om jag det redans finns en tråd...

För att beskriva mitt problem enkelt, jag kan inte föra över någon fil från min MAC till något USB.
Jag får upp rutan med orden - "Objektet "ilym" kunde inte flyttas eftersom "Filmer" inte kan ändras."

Det står likadant vilken mapp jag än lägger den i, och vilket USB minne jag än testar...

Här är även en länk till bild jag laddade upp på hur det ser ut. Med egen erfarenhet vet jag att det blir enklare om ni ser med egna ögon

Någon som har något snabbt tips? Hade behövt föra över en fil så fort som möjligt...
Citera
2010-11-08, 18:56
Medlem
OffensiveShits avatar
Troligen fel filformat på usb minnet eller enheten.
Citera
2010-11-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Troligen fel filformat på usb minnet eller enheten.
Precis, antagligen är det NTFS på minnet, du får antingen formatera om det till tex. HFS+ eller FAT32, eller installera tredjepartsdrivrutiner för NTFS, tex. Paragons eller NTFS-3G
Citera
2010-11-08, 19:01
Medlem
Ett av dom USBn jag tänkte använda använde jag senast igår, och då funkade det? Har jag kommit någon inställning utan att veta om det, eller hur har jag lyckats?

Ja, jag är en väldigt ny MAC användare, det speglas nog ganska bra...

Edit: Det är löst nu när jag formaterade om minnet så som ni sa, TUSEN tack! Fortfarande lite skumt hur det bara blev så helt plötsligt...
Senast redigerad av HonestJack 2010-11-08 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in