Citat:
Ursprungligen postat av Dino-ZaUrie
Jag tror aty det är skillnad på när en minoritet är rasistisk, de kommer ta den första.
Själv tycker jag båda manifestationerna skulle vara missvisande.
Fast svenskar är ju i minoritet i vissa förorter...
Citat:
Ursprungligen postat av Sebottendorf
Nu kanske jag drog med något företag eller organ som kanske egentligen inte gör sig skyldiga till detta, men jag tror helt enkelt att det hade blivit mindre rabalder om de gick emot svenskar, eftersom media i Sverige redan gör detta, sedan är det klart att det hade blivit en stor uppståndelse här på FB och folk kanske hade diskuterat det lite mer öppet men större konsekvenser än så hade det nog inte fått.
Fast du trodde ju att de skulle välja det andra alternativet, alltså det som uppmärksammar rasism mot svenskar

.
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Rasister är inte priviligerade(stavning? trött). Till störst del lågutbildad arbetarklass, att associera sig med ett rasistiskt parti kan också vara en nackdel. Även de som inte anser sig vara rasister men röstar på populistiska partier alternativt missnöjespartier är långt ifrån priviligerade Däremot anser jag att etnisk svenska är privilgerade över invandrare, ja.
AFA och andra vänsterextremister går ju hårt emot invandrarfientlighet, innebär det att det är en nackdel att kritisera invandrarfientlighet? Med din logik så skulle aktörerna ifråga associeras med AFA om de valde det första alternativet.
Sen säger du att etniska svenskar är privilegierade över invandrare. Samtidigt har vi en HMF-lagstidtning som inte erkänner etniska svenskar som folkgrupp, samt en, av regeringen beordrad, positiv särbehandling av invandrare (= intstegsjobb). Hur kommenterar du det?
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Invandrar folkgrupper i Sverige är en minoritet så jag tippar på det första alternativet. Motiveringen är av humanitära skäl. Minoriteter generellt är mer utsatta oavsett land...
Hävdar du att invandrare i Sverige är mer utsatta än etniska svenskar får du givetvis leda detta i bevis.