Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-08, 17:14
  #13
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fan en påse indianpop räcker hela bion och kostar väl fortfarande typ 12-15kr?

Du har väl uppmärksammat att det har införts dödsstraff på folk som sitter och tokprasslar med sådana däringa påsar på bio? Ta med en popcornmaskin med tillhörande diselagregat istället så stör du resten av biobesökarna mindre
Citera
2010-11-08, 17:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Du har väl uppmärksammat att det har införts dödsstraff på folk som sitter och tokprasslar med sådana däringa påsar på bio? Ta med en popcornmaskin med tillhörande diselagregat istället så stör du resten av biobesökarna mindre

haha made me laugh


Måste säga att Popcornen dom säljer är så extremt goda ,men dyra tycker jag. Brukar alltid köpa både godis och dricka på ICA elr liknande innan jag går på bio. Och om jag vill ha popcorn så får jag helt enkelt skita i de, orkar varken göra egna eller köpa dom dyra popcornen.
Citera
2010-11-08, 17:19
  #15
Avstängd
Xspeakits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
haha made me laugh


Måste säga att Popcornen dom säljer är så extremt goda ,men dyra tycker jag. Brukar alltid köpa både godis och dricka på ICA elr liknande innan jag går på bio. Och om jag vill ha popcorn så får jag helt enkelt skita i de, orkar varken göra egna eller köpa dom dyra popcornen.
Nä, för folk blir så olyckliga när dom spenderar hela 50 kronor på något
Citera
2010-11-08, 17:22
  #16
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Du har väl uppmärksammat att det har införts dödsstraff på folk som sitter och tokprasslar med sådana däringa påsar på bio? Ta med en popcornmaskin med tillhörande diselagregat istället så stör du resten av biobesökarna mindre
Det är jämt minst 100 personer som sitter & prasslar med påsar på en fullsatt bio med 400 platser
stör mig inte på detta är mycket värre med folk som sitter & snackar under biofilmen.

Tar jämt med mig godis chips läsk mm dom få gånger man går på bio då Sf tar hutlösa priser för sina sega popcorn & avslagen cola långt ifrån prisvärt
aja blir snart bio igen för min del då man har en gratis biobiljett att hämta ut samt en gratis popcornmeny
är det gratis så kan man äta popcornen även om dessa är sega.
Citera
2010-11-08, 17:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Nä, för folk blir så olyckliga när dom spenderar hela 50 kronor på något

För 50 kr kan jag få 2 st 0.5 Liters cola yaya !, ( kostar runt 20-25 kr inne i Borås , och en 2 L kostar ca 20 kr !!!! )
Citera
2010-11-08, 17:37
  #18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Nä, för folk blir så olyckliga när dom spenderar hela 50 kronor på något

2 dagars matkonto till en sketen liten skopa med taskiga popcorn....
Citera
2010-11-08, 17:42
  #19
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nu går jag iof aldrig till baren (dricker max 2-3 gånger om året och då är det nåt godare vin, tex en tokaier), men inte fan går man väl på bio för att äta popcorn?
Om man inte ska ha några popcorn på bion så borde man inte gnälla över priset. Men du förstod mitt exempel rätt tydligt va? Även fast nu just du inte var det bästa exemplet.
Citera
2010-11-08, 17:45
  #20
Medlem
Deedles avatar
2st stora drickor samt en stor popcorn bägare kan man lätt dela 3-4 personer på. Colan går åt men oftast så brukar man lämna större delen utav popcornen.

Detta kostar runt 80:- delat på 4pers dåra- 20spänn.

Om man inte gillar bions priser tycker jag bestämt att man köper en egen popcorn maskin samt en hemmabiosalong.

50-80kr kan man utan problem unna sig då man inte går på bio speciellt ofta. Grina på systembolagets sjuka priser istället
Citera
2010-11-08, 17:46
  #21
Medlem
mteds avatar
Ett tips är ju att bli medlem i Bioklubben, som är gratis och ger rabatt på det man köper i deras kiosk. SF har rätt konstiga priser för övrigt, då deras meny med en mellanpopcorn samt mellanläsk kostar ungefär lika mycket som om man bara beställer en stor popcorn och en XL-läsk (brukar gå på 48 kronor med Bioklubben-kortet om jag minns rätt).
Citera
2010-11-08, 17:49
  #22
Medlem
Bajskaffes avatar
Många små biografer går runt just tackvare popcorn och dyligt (dyrt som fan att ta in filmer). Visst är det dyrt men jag brukar unna mig en meny när jag väl går på bio.. Varma popcorn i en fräsig ask och kall-kranläsk. Hör liksom till (eller så tar jag helt enkelt igen barndomsårens biobesök: fryspåsar med kalla popcorn och äckliga farmorskarameller och saft eller vatten på flaska).
Citera
2010-11-08, 17:52
  #23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Om man inte ska ha några popcorn på bion så borde man inte gnälla över priset. Men du förstod mitt exempel rätt tydligt va? Även fast nu just du inte var det bästa exemplet.

Till baren går man för att dricka, på bio går man väl för att kolla på film, inte för att käka popcorn?
Citera
2010-11-08, 17:54
  #24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Många små biografer går runt just tackvare popcorn och dyligt (dyrt som fan att ta in filmer). Visst är det dyrt men jag brukar unna mig en meny när jag väl går på bio.. Varma popcorn i en fräsig ask och kall-kranläsk. Hör liksom till (eller så tar jag helt enkelt igen barndomsårens biobesök: fryspåsar med kalla popcorn och äckliga farmorskarameller och saft eller vatten på flaska).

Testa ett par nävar ljumna, sega popcorn och en 33cl burk....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback