Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-10, 09:49
Medlem
hejsan svar på ämne.
Ett bra behandlingshem tycker jag är korpberget 12 stegshem.
Rätt tufft schema för dom som pallar med 3 månader intensiv primär.
ALLA i personalen har missbruksproblem sedan tidigare.
Det är mellan 30 - 40% som förblir drogfria här som är väldigt högt i tanke på att det finns människor som inte är villiga med.
Det är tufft men bra.
Inga tjejer här och 3 sekunders regeln är det som gäller när man möter på tjejerna ifrån tjej behandling.
Alltså inte medvetet söka kontakt eller relationer medför antingen att man får åka iväg på konsekvens några veckor eller utskrivning.
Något jag tycker har varit nyttigt för mig i alla fall. Ingen TV radio tidningar mobiltelefoner eller liknande under primär behandling.
3 månader intensiv behandling med kunniga människor vad är det om man är villig att förbli nykter.?
Citera
2011-03-10, 21:26
Medlem
Ni kanske kan hjälpa mig med mitt projektarbete?
En snabb intervju för dom som suttit på behandling, ska nämligen göra en statistik, och tror inte ett shit på behandlingshem!
Länken till min tråd:
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p29394412

Tacksam för svar!!
Citera
2011-03-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reilev
du har rätt om läkaren. skriver ut allt så länge det inte är benzo. själv hade jag aldrig haft ett piller utskrivet innan jag kom dit. nu sitter jag här några år senare med en massa piller utskrivet.
när va du där?

Var ett par år sen, kommer inte riktigt ihåg exakt när. Jag drog dock självmant ganska fort till ett seriösare alternativ som också nämns i den här tråden. Villa Vita borde ändra inriktning från behandlingshem till vilohem för missbrukare som vill byta ut sitt missbruk mot lagliga mediciner i stället och smygpunda en del mellan varven.

Villa Vita skulle kanske ändra namn till "Vila Lite" istället.
Senast redigerad av hjallbo4ever 2011-03-22 kl. 17:06.
Citera
2011-10-20, 19:42
Medlem
6.10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ci__boy
hejsan svar på ämne.
Ett bra behandlingshem tycker jag är korpberget 12 stegshem.
Rätt tufft schema för dom som pallar med 3 månader intensiv primär.
ALLA i personalen har missbruksproblem sedan tidigare.
Det är mellan 30 - 40% som förblir drogfria här som är väldigt högt i tanke på att det finns människor som inte är villiga med.
Det är tufft men bra.
Inga tjejer här och 3 sekunders regeln är det som gäller när man möter på tjejerna ifrån tjej behandling.
Alltså inte medvetet söka kontakt eller relationer medför antingen att man får åka iväg på konsekvens några veckor eller utskrivning.
Något jag tycker har varit nyttigt för mig i alla fall. Ingen TV radio tidningar mobiltelefoner eller liknande under primär behandling.
3 månader intensiv behandling med kunniga människor vad är det om man är villig att förbli nykter.?
Hmm. Jo. Föreslog Korpberget för min soc. Tyvärr ingick inte det stället bland de som ackrediterades, av soc i GBG. Visst. Jag skulle kunna söka dit ändå (tror jag). Men vet inte. Kanske blir det mera bök för min soc om jag gör det. Vilket jag skiter högaktningsfullt i, så klart. Men tänker ändå ta och kolla upp de 12-stegshem som Är ackred. Vet Du några andra bra?
Citera
2014-05-11, 22:49
Medlem
Ser att de är mycket negativt som skrivs om VillaVita!!!
Sj har jag varit där och tycker d är ett kanon ställe, visst kanske d knullas och feg-knarkar som vissa uttalar sig.
Men som jag tycker är att om du nu vill göra en bra behandling så är det upp till dig hur du vill göra!
Man blir ju ej tvungen till att få eller ta medicen så man kan "feg-knarkar".
Man får la ha lite sj kontroll eller.
Om man nu ej kan ha d så ska man nog vända sig till ett annat behandlingshem.
Men tror att dom flesta har samma problem över allt.
Min tid på VillaVita har vart en av min mest lärorika tid i hela mitt liv och en av dom bästa.

Mvh en nöjd klient
Citera
2014-05-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-addicted
Sj har jag varit där och tycker d är ett kanon ställe, visst kanske d knullas och feg-knarkar som vissa uttalar sig.
Men som jag tycker är att om du nu vill göra en bra behandling så är det upp till dig hur du vill göra!
Man blir ju ej tvungen till att få eller ta medicen så man kan "feg-knarkar".
Om man nu ej kan ha d så ska man nog vända sig till ett annat behandlingshem.
Men tror att dom flesta har samma problem över allt.
Min tid på VillaVita har vart en av min mest lärorika tid i hela mitt liv och en av dom bästa.

Mvh en nöjd klient
är du drogfri/nykter idag då?
Citera
2014-06-14, 19:19
Medlem
Jag är nykter och drogfri samt vet andra som e d med. Dom som skriver hat grejerna här. Tror ja beror på hatet mot dom själva för att dom har misslyckats med sitt. Och det är så lätt å lägga över det på villavita.
Citera
2014-06-17, 20:54
Medlem
Citat:
Jag är nykter och drogfri samt vet andra som e d med. Dom som skriver hat grejerna här. Tror ja beror på hatet mot dom själva för att dom har misslyckats med sitt. Och det är så lätt å lägga över det på villavita.

Nej det är du inte, du går på neuroleptika som fan, inte sant?
Citera
2015-07-30, 10:06
Medlem
Äter inte en enda medicin. Helt nykter i två år.
Som tidigare nämnts så klarar inte alla att hålla sig nyktra. Av de jag var med på hemmet kanske 25 % Fixat det såhär långt. Vet inte om det är högt eller lågt. Klassiskt missbrukstänkande att skylla sitt eget misslyckande på andra människor eller behandlingen man går på. Löjligt.
Villa vita har varit min räddning. Värt att ge en chans.
Åk ut och titta den som vill veta
Citera
2015-08-02, 01:14
Medlem
Citat:

Självkontroll på ett behandlingshem? Det finns ju en anledning till att folk är på behandlingshem och den är inte att de har ovanligt bra självkontroll. Speciellt i det tillstånd som de är i när de kommer dit.

Känns kanske som det funkar om man inte har så allvarliga problem.
Citera
2015-08-02, 09:33
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Abbe-
Självkontroll på ett behandlingshem? Det finns ju en anledning till att folk är på behandlingshem och den är inte att de har ovanligt bra självkontroll. Speciellt i det tillstånd som de är i när de kommer dit.

Känns kanske som det funkar om man inte har så allvarliga problem.
En inte obetydlig del av de som är på behandlingshem är där för att någon annan tvingar dem med hjälp av diverse hot. På grund av detta så är det bra att det finns hem som inte är så strikta.

Jag förstår egentligen inte problemet. Om en person vill till ett strikt hem så är det väl bara att se till att hamna på Korpberget?
Citera
2018-02-05, 15:43
Medlem
Var på iris ekhaga. Bra personal.
Men deras behandling suger. Personalen för snälla.Du kan lura dom till månen om du vill.
Du kan dupera dom hur lätt som helst, skrämma dom om det är ditt mål.
Ingen personal på natten?????
Va fan.
Jag tror ingen blir drogfri, dom har ju för fan ingen riktig behandling där. Samtalsgrupper 4 dar i veckan och ev 45 min samtalsterapi med bland annat en som är outbildad.

Fattar inte att soc skickar folk dit, det är ju löjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in