2010-11-08, 00:06
Medlem
BocadilloLocos avatar
Jag vill stötta brorsan lite till att plocka upp trummpinnarna igen och undrar vad krävs för att använda Abbey road 70's drums från native instruments? Har en mac men vet inte om de räcker. Måste man ha något speciellt program som t.ex logic eller nått för att använda programet eller fungerar de ändå?

Har också ett digitalt trummset som var tanken att hotta upp med de här programmet (de inbygda trumljuden låter pissdåligt och svagt). Någon som vet om programet fungerar bäst med digitaltrummor eller om midi keyboard fungerar bättre?

kan ju när jag ändå skriver fråga angående micken Shure sm57 med adapter till http://www.musikborsen.se/itempg.asp...33&artno=88723 Verkar skitbra då jag inte är bra på sånt där med interface, preamp och sånt. Jag vill bara plug n play. Är det de enda jag behöver för att få schysst ton överförd till datorn?

Lite många frågor kanske men aja
Citera
2010-11-08, 01:28
Medlem
Logic funkar fint.
Du kör ut det i digitaltrummorna på samma vis som du annars skulle köra ut det i MIDI-klaviaturet.
Citera
2010-11-08, 01:42
Medlem
BocadilloLocos avatar
tack, logic it is
Citera
2010-11-13, 19:44
Medlem
BocadilloLocos avatar
okej, har logic nu MEN tydligen så fungerar inte Abbey Road drums med logic då abbey road drums är vst och AU på logic... jag har suttit i flera timmar och försökt hitta någon lösning. Vad ska jag göra?? väldigt tacksam för svar
Citera
2010-11-13, 19:48
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BocadilloLoco
okej, har logic nu MEN tydligen så fungerar inte Abbey Road drums med logic då abbey road drums är vst och AU på logic... jag har suttit i flera timmar och försökt hitta någon lösning. Vad ska jag göra?? väldigt tacksam för svar

Nä, vst fungerar inte i Logic - du måste hitta en AU-version.

Om du är så "fräck" att du laddar ned saker så ska du leta efter torrents där det står typ vst-au eller hybrid för att veta att det fungerar med både Windows och Mac (Logic, då).

Du skulle ju kunna köra det om standalone - alltså öppna som eget program.

Saxat från deras hemsida:

"Both KONTAKT 4 PLAYER and KONTAKT 4 can be used as a stand-alone instrument or as a plug-in (VST/ AU/RTAS) in your favorite host sequencer/DAW."
Citera
2010-11-13, 20:11
Medlem
BocadilloLocos avatar
Mitt abbey road är en hybrid tror jag. De står både au vst och någon till. Grejen är att jag vet inte vad jag ska göra sedan. Jag är ingen van pirat. Jag har laddat ner torrentgrejen. har packat upp allt, tror jag och vet inte hur jag ska göra här näst. Ska jag få ARS att fungera med logic?
Citera
2010-11-14, 03:46
Medlem
Noetlovskijs avatar
Vad har du för filer i den nedladdade filen, så att säga?

Ge *oss* all info du kan om hur du gått till väga och vad du har i nuläget.

Det här ska vi lösa!

... Och har du provat att köra det som ett fristående program? Alltså att öppna det via programmappen?
Citera
2010-11-14, 23:27
Medlem
BocadilloLocos avatar
tack för ditt medhjälpande men de var trixigare än jag trodde, för de första måste man ha native instruments ''KONTAKT'' player 4 för att kunna använda pluggen standalone. Min ide var att köra den genom logic pro 8 istället.

Info: Jag har en xvx folder innehållande 2 zips left och right nut. Packar upp dom får två till grejer, en folder, vänta kommer tillbaks till detta när jag skriver från min egen mac, kommer inte ihåg detajlerna

De var något med att man skulle byta ut plug in filerna med de ''crackade'' . Och ja ba: Jaha?
Letade men jag hade ju bara en read me( kan kopiera hit sedan) och en massa zips.
Försökte t.o.m att bara stoppa hela faderullan i logics komponentsfolder för plug ins men de gick inte
Citera
2010-11-15, 09:54
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det kanske blir enklare för dig att dra hem något från EZdrummer-serien eller Addictive Drums.

Har själv hittat flera sådana torrents som fungerat fin-fint. Native Instruments och deras Kontakt-pryl har alltid krånglat lite för mig - även om jag helt lagligt köpt grejer så brukar de hänga sig och jävlas en del.
Citera
2010-11-15, 19:21
Medlem
BocadilloLocos avatar
mmm de är inte nådigt hur de ställer till det. Addictive drumms verkar schysst men hittade inte mycket om detta på pb Var hittar du. helst någon torrent som fixar allt själv eller åtminstone inte gör så man behöver flytta filer hit och dit. Som ibland när man laddar ner och allt bara fixar ihop sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in