• 1
  • 2
2010-11-07, 21:16
Medlem
ifoss avatar
jag har en fråga angående festivaler i sverige. vilken är sveriges största hippie festival eller vilken är mest som en hippie festival. Det finns säkert någon jätte liten hippie festival men tänkte mer på en större eller en stor som var lite som en hippie festival. Vet ju att peace and love verkligen inte är det.
Citera
2010-11-07, 21:20
Avstängd
nietsoviets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifos
jag har en fråga angående festivaler i sverige. vilken är sveriges största hippie festival eller vilken är mest som en hippie festival. Det finns säkert någon jätte liten hippie festival men tänkte mer på en större eller en stor som var lite som en hippie festival. Vet ju att peace and love verkligen inte är det.
öland roots eller uppsala reggae? ingen aning, har väl inte direkt hippiefestival här.
Citera
2010-11-07, 21:21
Medlem
nekropedofilis avatar
Peace and love? Vetefan, har ej mycket koll
Citera
2010-11-07, 21:26
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili
Peace and love? Vetefan, har ej mycket koll
Skulle jag oxå tro.
Citera
2010-11-07, 21:27
Medlem
kimmelimms avatar
öland roots har väl växt senaste åren tror jag, mycket trevlig festival i alla fall
Citera
2010-11-07, 21:28
Medlem
ceterus avatar
Peace and love är ju väldigt hippie i sig. På Arvikafestivalen hänger det väldigt mycket "alternativa" människor och också en hel del hippies, fast å andra sidan så är det så på typ alla festivaler i Sverige.
Citera
2010-11-07, 21:34
Medlem
ifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceteru
Peace and love är ju väldigt hippie i sig. På Arvikafestivalen hänger det väldigt mycket "alternativa" människor och också en hel del hippies, fast å andra sidan så är det så på typ alla festivaler i Sverige.
Jo men jag var på peace and love förra året och det är för stort och för mycket blandade människor. Det var riktigt skoj men funderar på emmaboda i år. Det är mindre och känns som mycket skönare och lugnare än peace and love.
Citera
2010-11-08, 00:13
Medlem
Thisblowsasss avatar
Urkult för tusan!
Citera
2010-11-08, 14:18
Medlem
2kewl4us avatar
Peace and love, haha, skojar folk eller? Det har blivit en fjortisfestival där festival-stämningen är som bortblåst, och stämningen är vad en "hippie-festival" handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Thisblowsass
Urkult för tusan!

Där har du nog ditt svar till största hippie-festivalen. Sedan skulle jag nog säga Öland-roots.

Men egentligen är dom mindre genuina "hippie-festivalerna" det närmaste man kan komma, som faktiskt finns.
Senast redigerad av 2kewl4u 2010-11-08 kl. 14:21.
Citera
2010-11-08, 14:21
Medlem
kaoriblasts avatar
Gotta go with Urkult, leta dig till Näsåker när sommarn kommer.
Citera
2010-11-09, 12:47
Medlem
Tobybears avatar
Urkult eller Dragonfly Festival. Den senare är den enda jag har besökt, och var supernöjd. Var helt underbart.
Citera
2010-11-09, 16:00
Medlem
Jag vet inte om det här är en musikfestival eller inte men större samling trädkramare går nog inte att finna inom detta penisformade land:

http://www.youtube.com/watch?v=4CSP3WR9duw
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in