2010-11-07, 20:39
Medlem
Problemet; vad som står ovan. Har senaste versionen av Ubuntu, vilket fungerar felfritt och är vad jag sitter på nu. XP däremot fungerar inte och jag får blåskärm av död när jag försöker.
Safe-mode (och de andra alternativen) fungerar inte.

Det finns en massa lösningar till detta postade på internet, men de kräver Chkdsk. Jag har ej tillgång till XP skivorna då min brännare är trasig, och det kan dröja upp till en vecka innan jag får det. Vore tacksam om någon kom på en lösning snabbare än så.

Skaffade Ubuntu för bara ett par dagar sedan. Har installerat väldigt mycket uppdateringar, men den enda drivrutinen (vilket jag antar vara det enda som rimligen bör kunna påverka Windows XP-delen) jag har uppgraderat är den till mitt grafikkort (ATI Radeon 3800 HD).

Problemet uppstod efter att datorn frös ett flertal gånger, både vid spel, surfande och något så enkelt som att skriva ett dokument. Var tvungen att köra en hård omstart, och efter 2-5 gånger (minns inte exakt) så fungerade inte längre XP.

Jag är inte särskilt bra på datorer, så behövs mer information så postar jag självklart.

Tackar på förhand
Citera
2010-11-07, 20:44
Medlem
sommarlovs avatar
Om du har en märkesdator, tex Dell, kan du utan problem ladda hem "pirat".
Skivan kommer vara samma som din ursprungliga.

Dessutom kan chkdsk köras från alla Windows-skivor och andra tex Hirens Boot-CD...
Citera
2010-11-07, 21:04
Medlem
Har varken en märkesdator eller andra boot CDs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in