2010-11-07, 17:57
Medlem
Hej.

Har sökt men ej fått svar på problemet så provar med en ny tråd.
Sitter med en laptop, ca 1 år gammal med windows 7 professional, Vill lira lite äldre spel t.ex. AoE, WC3 och Starcraft men får i dessa spel svarta kanter i sidorna på ca 1.5cm per sida. Ganska irriterande.

Kan ej heller ha samma upplösning i spelen som när jag använder den vanligt.

Hört om något med Stretch och Pixel match men har sökt här och googlat men har då fan inte blivit smartare!

Hjälp mig!

tack.
Citera
2010-11-07, 19:02
Medlem
har samma problem, men den kommer bara fram om jag tabbar under spelet
Citera
2010-11-07, 20:11
Medlem
Mina är där konstant.. Sen att man inte kan bruka samma upplösning i spelet som i vanliga användandet gör mig jävligt förvånad.. synd att man inte är något datorsnille
Citera
2010-11-08, 13:13
Medlem
Någon som vet en lösning på problemet?
Citera
2010-11-08, 13:26
Bannlyst
Du kan ju använda custom upplösning om du vill ha det.

Regedit (Genom KÖR) > HKCU > Software > blizzard entertainment (Warcraft III) > Video > Resheight/width > Dubbelklicka på den du vill ändra, ta "Decimal" (INTE hexadecimal) och skriv in det du vill ha.

Det du undrar över hur man gör va?
Citera
2010-11-08, 13:27
Medlem
RandomAccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson

Regedit (Genom KÖR) > HKCU > Software > blizzard entertainment (Warcraft III) > Video > Resheight/width > Dubbelklicka på den du vill ändra, ta "Decimal" (INTE hexadecimal) och skriv in det du vill ha.

Har själv samma problem, vet att wc3 funkar, men det finns inga lösningar till äldre spel (kanske program) som ändrar ressolution
Citera
2010-11-09, 10:21
Medlem
Citat:

I helvete vad spaceat det där lät! Skulle behöva en fjärrstyrd dator för att få det att gå igenom mina ögon ner till mina fingrar som gör det..
Men ska ge det ett försök ikväll!

Tack.
Citera
2010-11-09, 10:34
Medlem
Kethrs avatar
Citat:

Tackar
Citera
2010-11-16, 12:54
Medlem
Kethrs avatar
Får samma problem när jag installerade world of warcraft classic..

Så försökte leta reda på en lösning till det men gick ju så där.. Nån som kan hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in